معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری معتقد است برجام پروژه ایران هراسی را شکسته است و با رفع انسداد سیاسی تعامل ایران و جهان به ویژه در زمینه گردشگری رو به گسترش است.

زهرا احمدی پور در اولین نشست رسانه ای خود پس از انتصاب با خبرنگاران داخلی و خارجی اظهار کرد: بیشترین ثمره برجام در سازمان میراث فرهنگی جلوه گر است.
وی افزود: نشریات معتبر دنیا در سال ۲۰۱۶ ایران را به عنوان یکی از برترین مقاصد دنیا معرفی کردند و از تمدن کهن و تنوع سرزمینی ایران تمجید کردند.
احمدی پور تاکید کرد: استفاده از ظرفیت ژئوپلتیکی ایران بزرگ می تواند به پر رنگ کردن جایگاه ایران در بین کشورهای منطقه و جهان بیانجامد و منزلت فروکاسته ایران در منطقه جنوب غربی آسیا را بازگرداند.
وی ادامه داد: وقتی دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم توانست با تدبیر و مدیریت مهم ترین پرونده حقوقی و هسته ای دنیا را به نتیجه برسانند نظام تعاملات ما با دنیا از یک سیستم میرا به پویایی رسید و در مناسبات بین المللی بازتعریف اساسی صورت گرفت.
رییس سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد: عمده سرمایه گذاری هایی که بعد از برجام در امور سازمان میراث فرهنگی اتفاق افتاده مربوط به ۲۰ هیات خارجی است که برای سرمایه گذاری در زمینه هتل سازی به ایران آمدند و در این مورد کشورفرانسه پیشتاز بوده است.
احمدی پور گفت: برخی از سرمایه گذاران کشور ترکیه نیز پیشنهاد ساخت ۱۰ هتل را در ایران داده اند که از زمان تفاهم در اردیبهشت ماه سال گذشته تا کنون این مساله در دستور کار دولت و در مراحل بررسی قرار دارد.
وی تاکید کرد: بعد از برجام وارد یک فضای تعاملی شده ایم به این شکل که کشورهایی که در مقابل ما قرار داشتند اکنون در پرونده های مشترک برای ثبت اثر در یونسکو یا سرمایه گذاری در پروژه های ما اقدام می کنند و این از دستاوردهای روشن برجام است.
معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: هیچ سرمایه گذاری بدون رفع دغدغه هایی چون رفع مشکل نقل و انتقال مالی ، بازگشت سرمایه و موارد دیگر حاضر به سرمایه گذاری نیست و اگر قدری حوصله کنیم نتیجه پربار مذاکرات مان با سرمایه گذاران خارجی که از آثار بارز برجام است را به زودی مشاهده خواهید کرد.
احمدی پور ادامه داد: بعد از برجام با ۳۷ کشور دنیا به منظور توسعه گردشگری لغو روادید انجام دادیم و به جز ۱۰ کشور دنیا با تمام کشورهای جهان در زمینه انجام ویزای فرودگاه تفاهم نظر داریم/ ایرنا