رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و نوسازی باغات در اختیار جهاد کشاورزی قرار گرفت.

 دلاور حیدر پور صبح یکشنبه در جلسه توسعه باغ در زمین‌های شیب‌دار که در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: توسعه باغ در اراضی شیب‌دار  در اکثر استان‌ها به‌صورت دیم انجام می‌شود که نیاز به تأمین منابع آبی نیست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در غرب استان شاهد بارندگی‌های یک‌هزارم میلی‌متری هستیم احداث باغ دیم بدون منابع آبی می‌تواند منجر به توسعه باغ شود و در این راستا اگر برای احداث باغ در اراضی شیب‌دار سامانه آبگیر انجام شود می‌توان به‌راحتی در اراضی دیم احداث باغ داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: به‌عنوان نمونه در استان‌های فارس و خراسان شمالی در باغ‌های دیم اقدام به تولید انگور، بادام و انجیر می‌کنند.

حیدر پور اضافه کرد: در غرب استان محدوده فعالیت برای سایر طرح‌های عمرانی و زیربنایی کم است و احداث باغ یکی از ظرفیت‌های مهم در این مناطق است که باید بیشتر موردتوجه و حمایت قرار گیرد.

وی بابیان اینکه اعتبارات خوبی برای احداث باغ در اراضی شیب‌دار تخصیص داده شد که باید برنامه‌های مدونی از سوی جهاد کشاورزی شهرستان‌ها برای تدوین شود، گفت: ۳۹ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه باغ در اراضی شیب‌دار به مازندران اختصاص یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: احداث باغ اگر در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی باشد، تأمین نهال سیاه ریشه بدون محدودیت برای باغداران انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: محدودیت در استفاده از تسهیلات مکانیزاسیون، توسعه باغ و توسعه گلخانه وجود ندارد و این‌گونه فعالیت‌ها در شهرستان‌ها انجام شود تا سطح درآمدی بهره‌برداران افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: انجام کارهای فانتزی درآمد دار مانند گل و گیاه زینتی، پرورش قارچ و ابریشم می‌تواند برای اشتغال‌زایی و افزایش سطح درآمد خانوارها کمک‌کننده باشد همچنین مازندران در تولید سبزی و صیفی ظرفیت بالایی دارد که می‌توان برای بسته‌بندی آن اقدامات لازم انجام و ایجاد اشتغال شود./ مهر