تندیس

   تندیس امیرسرلشکر شهید مسعود منفرد نیاکی با حضور معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش ایران و معاون سیاسی استاندار مازندران در پل چهارم آمل رونمایی شد.

در مراسمی تندیس امیرسرلشکر شهید مسعود منفرد نیاکی با حضور امیرسرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش ایران، معمارباشی ارشاد آجا در مازندران و گلستان، معاون سیاسی استانداری مازندران و جمعی از مسئولان شهرستان آمل در پل چهارم این شهر رونمایی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران عصر امروز در این مراسم با بیان اینکه شهادت چون هنری از سوی شخصیت‌های بزرگ و پاک با نثار جان خود در راه اسلام است، گفت: شهید منفرد نیاکی نیز یکی از این شخصیت‌های بارز و مطرح آمل است که این شهرستان در دامن خود پرورش داده است.

علیرضا یونسی با تاکید بر اینکه امروز این افراد بزرگ الگو و اسوه مردم نظام شده‌اند، بیان کرد: تندیس این شخصیت همواره در دل تاریخ به یادگار گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهدا از جنس نور و برای روشنایی‌بخش و ظلمت‌ستانی هستند، تصریح کرد: مردم برای این شهدا ارزش قائلند و آنها نور خدایی هستند که مهر آنها در دل مردم قرار می‌گیرد.

رئیس شورای شهر آمل نیز در این مراسم با بیان اینکه سرلشکر شهیدمسعود منفردنیاکی یکی از شخصیت‌های ارزشمند این شهرستان است که طی هشت سال دفاع مقدس گام‌های موثری برداشت، بیان کرد: وی رشادت‌های بسیاری در طول جنگ تحمیلی و در عملیات‌های زیاد نشان داد.

اسدالله تورنگ با اشاره به اینکه به منظور حفظ ایثار و نام این دلاور بلوار شیهدمنفرد نیاکی به طول هفت کیلومتر ساخته شد، تصریح کرد: اکنون با هماهنگی شهرداری ساخت تندیس به ارتفاع چهار مترمربع بالغ بر ۵۰ میلیون تومان احداث شد.

شهیدسرلشکر مسعود منفردنیاکی در سال ۱۳۰۸ در شهرستان آمل متولد شد و  در سال ۱۳۳۱ و پس از اخذ دیپلم طبیعی در دانشکده افسری استخدام و پس از طی دوره ۳ ساله دانشکده به درجه ستوان دومی نائل و با انتخاب رسته زرهی به خدمت مشغول شد.

شهید نیاکی در سال ۱۳۵۵ به درجه سرهنگی نائل شد و در انقلاب شکوهمند اسلامی همچون بدنه مؤمن و خدمتگزار ارتش به دریای بی‌کران ملت پیوست و پس از پیروزی انقلاب به شکرانه استقرار نظم اسلامی، خود را وقف دفاع از انقلاب نو پای اسلامی کرد.

وی به پاس فداکاری و خدمات ارزشمند خود در سال ۱۳۵۹ به سمت فرمانده لشکر ۸۸ زرهی زاهدان و در سال ۱۳۶۰ به سمت فرمانده لشکر قدرتمند ۹۲ زرهی اهواز منصوب شد و در این مسئولیت‌ها و در همه میدان‌های دفاع از میهن اسلامی و در برابر دشمنان به انجام وظیفه پرداخت.

شهیدمنفرد نیاکی در سرانجام در ۶ مردادماه ۱۳۶۴ در عملیات تمرینی لشگر ۸ ذوالفقار شرکت و به درجه رفیع شهادت نائل شد در حالی‌که ۳۳ سال خدمت و ۵۶ سال سن داشت./ تسنیم