جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی در «اندیشکده صلح واشنگتن» گفت: اگر دولت آینده آمریکا توافقنامه هسته ای با ایران را نقض کند، دیگر کشورها به آن پایبند باقی خواهند ماند. در این صورت دیگر کشورهای امضا کننده توافقنامه هسته ای، واشنگتن را طرفی خواهند دانست که قابل اعتماد نیست.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در  سخنرانی در «اندیشکده صلح واشنگتن» گفت: اگر دولت آینده آمریکا توافقنامه هسته ای با ایران را نقض کند، دیگر کشورها به آن پایبند باقی خواهند ماند. در این صورت دیگر کشورهای امضا کننده توافقنامه هسته ای، واشنگتن را طرفی خواهند دانست که قابل اعتماد نیست.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ جان کری مدعی شد: غیر از خطر رسیدن ایران به سلاح هسته ای، ما نگران رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه بودیم.
 جان کری وزیر امور خارجه آمریکا درباره اوضاع کنونی سوریه گفت: طرف های مختلف منطقه ای و بین المللی در جنگ سوریه نقش دارند که هر یک از آنها دارای منافع خاصی هستند. کری با ادعای اینکه ما بهار عربی را آغاز نکردیم گفت ، توانایی متوقف کردن آن را هم نداشتیم.
کری با اشاره ضمنی به پیام های توییتری دونالد ترامپ رئیس جمهور آینده آمریکا گفت: با صد و چهل کاراکتر در توییتر نمی توان، سیاست خارجی را حل و فصل کرد.
کری همچنین به همکاری با روسیه در دستیابی به توافقنامه هسته ای ایران اشاره کرد و مدعی شد : ایرانی ها نود هزار دستگاه سانتریفوژ داشتند، اما اکنون تعداد سانتریفوژها در این کشور به کمتر از ده هزار دستگاه می رسد.