استاندار مازندران گفت : آیت الله هاشمی رفسنجانی وزنه بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی بود و در تمامی مراحل انقلاب و تحولات نظام اسلامی حضوری موثر داشت .

ربیع فلاح روز سه شنبه گفت : ایشان تمام دوران زندگی سیاسی و اجتماعی خود را وقف نظام جمهوری اسلامی و مردم کرد و تاریخ به درستی در مورد این شخصیت بزرگ قضاوت می کند .
استاندار مازندران گفت : باید ابعاد شخصیتی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که جایگاههای مسئولیتی بزرگ را در کشورمان تجربه کرد و کارنامه موفقی نیز از خود برجای گذاشت برای نسل آینده تبیین شود.
نماینده عالی دولت در مازندران میانه روی در رفتار و گفتار و صبر و بردباری را از ویژگی مهم شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی برشمرد .
وی گفت : کارنامه درخشان آیت الله هاشمی رفسنجانی در جایگاه ریاست مجلس شورای اسلامی ، رئیس جمهوری ، ریاست خبرگان رهبری و در فرماندهی هشت سال دفاع مقدس نشان داد که ایران شخصیت بزرگی را از دست داد و وحدت تنها راه جبران این نقصان است.
ربیع فلاح با اشاره به حضور گسترده مردم قدرشناس ایران در تشییع پیکر این عالم جلیل القدر ، گفت : مردم ما با حضور گسترده در آئین وداع با پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی قدرشناسی خود را از یکی از زحمت کشان انقلاب اسلامی نشان دادند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی ، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه یکشنبه در سن ۸۲ سالگی براثر عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران به ندای حق لبیک گفت.
پیکر این یار دیرین امام و رهبری امروز سه شنبه پس از اقامه نماز از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران برای خاکسپاری در کنار بنیانگذار جمهوری اسلامی تشییع شد./ ایرنا