مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی در پیامی با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت : بدون شک تاریخ آیت الله هاشمی را شناسنامه انقلاب اسلامی می داند و این مرد بزرگ در دل ملت ایران اسلامی جاودانه خواهد ماند

 در این پیام آمده است :ارتحال ملکوتی آیت الله هاشمی رفسنجانی ثلمه بزرگی به انقلاب اسلامی بوده و این مصیبت بزرگ ملت ایران اسلامی را عزادار نمود.
در این پیام آورده شد : مردم انقلابی ایران اسلامی هیچگاه مجاهدت های آیت الله هاشمی را در عرصه های مختلف و حساس نظام از جمله تثبیت انقلاب و دوران پرافتخار دفاع مقدس فراموش نمی کنند که او چه شجاعانه و مدبرانه ایفای مسئولیت می نمود.
مجمع نمایندگان مازندران در این پیام با بیان اینکه نام حضرت آیت الله هاشمی یادآور شهادت پیشتازان نهضت اسلامی چون شهیدان مظلوم بهشتی ، مطهری ، مفتح ، رجایی ، باهنر و چمران است نوشتند که دفتر زندگانی ایشان مملو از رشادتها و خدمات انقلابی ، اسلامی و مردمی آیینه ای برای تاریخ و تجربه ای برای جوانان است.
در این بیانیه امده است: مدیریت انقلابی و تلاش جهادی آیت الله هاشمی برای جامعه اسلامی بخصوص مدیران و جوانان درس آموز و جلوه ای از مدیریت مدبرانه است . بی تردید تجلیل هاشمی تکریم انقلاب و رهبری می باشد و ملت وفادار ایران اسلامی زحمات و تلاش های این مرد خستگی ناپذیر را فراموش نخواهند کرد و همواره او را به نیکی یاد خواهند نمود.
مجمع نمایندگان استان مازندران درمجلس شورای اسلامی در پایان ضمن عرض تسلیت فقدان این عالم مجاهد و نستوه به محضر امام زمان عج الله ، مقام معظم رهبری ، مراجع عظام تقلید ، بیت شریف برای یاردیرین امام و رهبری علو درجات مسئلت نمود./ ایرنا