دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران گفت که بعضی از واحدهای تولید پوشاک در این استان برای فروش محصولاتشان دست به آرم سازی به نام برندهای خارجی بویژه چینی می زنند که این کار غیرمجاز است .

علی پیرفلک روز شنبه در کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان در ساری افزود : براساس قانون ، فروش کالای ایرانی با برند خارجی غیرقانونی است و با تولیدکنندگان متخلف برخورد می شود.
وی علت اقدام خلاف برخی از تولیدکنندگان داخلی در فروش تولیدات خود با شناسه های خارجی را جلب مشتری اعلام کرد.
پیرفلک گفت : برای کاهش برندسازی غیرمجاز در استان باید اطلاع رسانی مناسبی به خریداران و فروشندگان صورت گیرد و تبعات این کار نیز به تولیدکنندگان اطلاع رسانی شود.
وی افزود : در ۹ ماهه سال جاری تعدادی از واحدهای تولیدی متخلف که اقدام به استفاده از شناسه های خارجی برای تولیداتشان کردند ، شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
** لوازم آرایشی قاچاق ، چالش مهم مبارزه با قاچاق کالا در مازندران
مشاور استاندار مازندران مهم ترین چالش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان را برخورد با قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی دانست.
پیرفلک گفت : لوازم آرایشی و بهداشتی یکی از پنج کالای قاچاق ورودی به استان مازندران است که برای برخورد با آن نیاز است تا دانشگاه علوم پزشکی استان جدی تر ورود کند.
وی اضافه کرد : دانشگاه علوم پزشکی مازندران باید در برای تامین سلامت مصرف کنندگان ، فعال تر با موضوع قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی برخورد کند.
اداره کل ارزیابی و نظارت مواد غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که ۵۰ درصد از لوازم آرایشی موجود در بازار به صورت قاچاق وارد کشور می شود.
بر اساس آمارهای رسمی ، در ۹ ماهه سال جاری ۲۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در مازندران کشف شد که بیشتر آن مربوط به لوازم خانگی ، وسایل آرایشی بهداشتی ، تلفن همراه و ماهیان خاوریاری بود.