ایندیپندنت نوشت دونالد ترامپ پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در اقدامی بی سابقه از همه سفیران باراک اوباما خواست استعفا دهند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت  در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور پیروز آمریکا در اقدامی بی سابقه دستور داد همه سفیران باراک اوباما رئیس جمهور کنونی آمریکا از سمت خود  استعفا دهند.
در این گزارش آمده است: دونالد ترامپ بار دیگر ثابت کرد قصد دارد کتابچه قوانین دیپلماتیک کنونی آمریکا را پاره کند. بر اساس گزارش ها، تیم رئیس جمهور پیروز آمریکا در اقدامی بی سابقه از همه سفیران انتصابی باراک اوباما درخواست کرده است دفاتر خود در خارج از کشور را تا روز ۲۰ ژانویه، یعنی روز آغاز رسمی ریاست جمهوری ترامپ، ترک کنند.
دستور تیم انتقالی ترامپ
این تصمیم که طی دوره‌ای کوتاه هیچ فضایی برای سفیران اوباما برای کار کردن باقی نمی گذارد، نوعی انحراف یک سنت چند دهه‌ای محسوب می شود.
این اقدام ترامپ ممکن است این خطر را به همراه داشته باشد که آمریکا در کشورهای مهم مانند انگلیس، آلمان و کانادا به مدت چندین ماه بدون سفیر باشد. این کار همچنین به این معناست که خانواده‌های سفرا مجبورند ظرف مدت کوتاهی مکانی برای زندگی در آمریکا یا در کشورهای دیگر پیدا کنند.
بنا به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، تیم انتقالی ترامپ این دستور را به وزارت امور خارجه در روز ۲۳ دسامبر فرستاد تا به همه سفرا، بدون استثنا ارسال کند.
یکی از مقامات تیم انتقال ترامپ که نخواست نامش فاش شود گفت هیچ «سوء نیّتی» در این تصمیم وجود ندارد و این تلاشی برای اطمینان بخشی از این موضوع است که فرستاده های اوباما سر موعود مقرر دولت را ترک کنند.
گفته می شود که سفرا به این فکر هستند تا در مورد این تصمیم از رکس تیلرسون (وزیر خارجه ترامپ) فرجام‌خواهی کنند.