ونگ وا: بدون شک ما در پی احقاق حق خود و فرزندمان تلاش خواهیم کرد و به پیگیریهای قضایی ادامه خواهیم داد….

قال رسول اكرم صلى‏ الله ‏عليه ‏و ‏آله :

اِتَّقوا دَعْوَةَ الْمَظْلومِ و َإنْ كانَ كافِرا فَإِنَّها لَيْسَ دونَها حِجابٌ؛

از نفرين مظلوم بترسيد اگر چه كافر باشد، زيرا در برابر نفرين مظلوم پرده و مانعى نيست.

پس از فوت فرزند دلبندمان آمنه مقدسی در بیمارستان امام خمینی بهشهر اتفاقاتی در فضای رسانه ای و مجازی رخ داده که لازم دیدیم  توضیحاتی را به رسانه ها ارسال نماییم:

  • ابتدا از حساسیت عمومی، اطلاع رسانی سایت ها، رسانه ها و شبکه های اجتماعی در خصوص نحوه فوت و ابراز همدردی مردم با خانواده تقدیر و تشکر بعمل می آید.
  • بدون شک ما در پی احقاق حق خود و فرزندمان تلاش خواهیم کرد و به پیگیریهای قضایی ادامه خواهیم داد. به هیچ عنوان به دنبال تخریب پرسنل بیمارستان و تضعیف جایگاه درمانی آن مرکز نبوده و نیستیم. آنچه که ما را وادار کرد از امکانات رسانه ای و فضای مجازی کمک بگیریم، اطلاعیه های بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی در رسانه هاست که در آن بخشی از واقعیت ها را کتمان کرده و به خانواده داغدار تهمت دروغگویی و… نسبت داده است. بنابراین ما حق شهروندی  خود دانسته تا از طریق همان رسانه ها واقعیت ها را بیان کنیم.
  • به نظر می رسد دانشگاه علوم پزشکی مازندران نگران آبروی بیمارستان است و رسالت اصلی وزارت بهداشت و درمان که سلامت جامعه و نجات جان افراد است را فراموش کرده و به هر وسیله ای متوسل می شود تا عملکرد خود را عاری از  اشتباه نشان دهد. مهم نیست حقی تضییع یا غم خانواده داغدیده ای بیشتر شود.
  • سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران این بار در مصاحبه ای با یکی از خبرگزاریها به کمک بیمارستان امام خمینی بهشهر آمده و اظهارات مان در گفت و گو با رسانه ها، که در واقع شرح اتفاقات رخ داده در سحرگاه ششم دی ماه در بیمارستان را غیر منصفانه می داند و در همان گفت وگو از قول خانواده متوفی بیان می کند بیمار از یک روز قبل دچار سردرد و تهوع شده و به پزشک مرکز دیگری مراجعه کرد. درحالی که این ادعا دروغ محض است. بیمار در همان صبح احساس بیماری کرد وبه بیمارستان مراجعه کرد و هیچ سابقه ای نداشت. ایشان می گوید بیماری فرزند مان آنوریسم مغزی بود، ما هم با اعتماد به علم پزشکی می پذیریم. اما مطمئن است اقدامات انجام شده در یک ساعت اولیه حضور بیمار در بیمارستان متناسب با بیماری بود؟ پزشک آنفلو آنزا تشخیص داد و سرم و آمپولهای مربوط به همین بیماری تجویز شد از جمله آمپول متوکلوپرامید و… که بیمار لحظاتی پس از این تزریقات دچار ایست قلبی شد. این دارو برای درمان تهوع  بوده و از عوارض جانبی آن تغییرات فشار خون، و.. است. درحالی که پزشکان تشخیص زودرس سکته مغزی را مهم دانسته و معتقدند می توان با تجویز دارو از گسترش بیشتر آن و صدمه به بافت مغز جلوگیری کرد.
  • در اطلاعیه بیمارستان و نیز روابط عمومی دانشگاه از اقدامات سریع در بیمارستان شامل احیای ایست قلبی بیمار، انجام سی تی اسکن و بستری در آی سی یو سخن به میان آمده چرا اشاره نمی کنند با پای خودش وارد بیمارستان شد و یک ساعت هم زیر سرم بود سپس دچار ایست قلبی و پس از آن به سی تی اسکن بیمارستان انتقال که این بخش آمادگی لازم را نداشت و ۲۰ دقیقه ای طول کشید تا پرسنل و دستگاههای سی تی اسکن آماده به کار شوند. اگر بیمار آنوریسم مغزی تشخیص داده شد چرا پس از یک ساعت به سی تی اسکن منتقل می شود ؟ چرا پس از یک ساعت و نیم به بخش آی سی یو منتقل می شود؟ چرا پس از دو ساعت متخصص مغزو اعصاب می رسد؟ چرا قبل از ایست قلبی پرستار اورژانس به درخواست بیمار و همراهان نسبت به وخیم شدن حال بیمار بی توجهی کرد و آن را عوارض دارو و طبیعی دانست؟ چرا بیمارستان حرمت بیمارش را در حین احیای قلبی نگه نمی دارد؟

ما به دنبال تضعیف خدمات دهها ساله بیمارستان شهرمان نیستیم چراکه بازهم به این بیمارستان نیازمندیم. آیا بهتر نیست با اطلاع رسانی برخی از ضعفها برطرف شود. شما چطور نگران از دست رفتن اعتماد عمومی نسبت به بیمارستان هستید اما نگران اصلاح امور وکاهش ضریب خطای پزشکی و جلوگیری از مرگ و میرهای مشکوک  در آینده نیستید. و همچنان سعی در لاپوشانی کردن خطاها را دارید.