هفته‌نامه «ویکلی استاندارد» نزدیک به محافظه‌کاران پیشتر با انتشار گزارشی اشاره کرده بود که دولت اوباما معافیت‌های پنهانی‌ای را برای ایران طبق برجام تعیین کرده است.
 سایت تحلیلی «بلیز» با انتشار گزارشی اشاره می‌کند که باراک اوباما رییس‌جمهوری امریکا متهم است که از نظر مالی سبب افزایش قدرت ایران شده و راه آن کشور برای توسعه تسلیحات هسته‌ای‌ را هموار کرده است.

 این سایت اشاره می‌کند که هفته‌نامه «ویکلی استاندارد» نزدیک به محافظه‌کاران پیشتر با انتشار گزارشی اشاره کرده بود که دولت اوباما معافیت‌های پنهانی‌ای را برای ایران طبق برجام تعیین کرده است.
طبق مفاد توافق هسته‌ای در جولای سال ۲۰۱۵ میلادی بین ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵، ایران ملزم شد که در ازای کاهش تحریم‌ها فعالیت غنی‌سازی اورانیوم خود را کاهش دهد.
دلواپسی سایت امریکایی از امتیازات مخفی اوباما به ایران
این سایت ادعا کرده است؛ با این حال، گزارش‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند میزان اورانیوم غنی‌شده ایران به اشکال مختلف فراتر از آن چیزی بوده که در توافق هسه‌ای به آن اشاره شده است. در سندی که به‌تازگی از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر شده کارشناسان اعلام کردند که ایران در ماه ژانویه اجازه پیدا کرده بود که میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده‌اش را در سطح ۳۰۰ کیلوگرم نگه دارد اما از این میزان فراتر رفته است. این سایت اشاره می‌کند که علیرغم تکذیب این گزارش‌ها از سوی دولت اوباما، برخی منابع گفته‌اند که دولت ترامپ می‌خواهد مواردی که از دید این سایت امتیازهای مخفیانه اوباما به ایران بوده است را فاش سازد.
این سایت در ادامه مدعی شده است که امتیاز مذکور تولید اورانیوم با درصد غنای پایین بازگشت‌ناپذیر بوده است که می‌توان از آن در تسلیحات هسته‌ای استفاده کرد. این سایت اشاره می‌کند در حالی که ایران وعده داده تاسیساتی را برای بازیابی اورانیوم نخواهد ساخت با این حال، توضیحات زیادی درباره جزئیات این موضوع داده نشده است. بلیز در پایان دولت اوباما را متهم به اجازه دادن به ایران برای تقلب آن کشور در زمینه رعایت مفاد توافق هسته‌ای کرده است.