در سه سال گذشته صورت گرفت

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر افزایش طرح‌های پژوهشی در مدارس گفت: ۵۲۰۰ پژوهش توسط معلمان استان مازندران در سه سال گذشته انجام شد.

به گزارش ونگ وا سید علی قاسمی ظهر امروز در هفدهمین همایش هفته پژوهش و  فناوری در باشگاه فرهنگیان ساری اظهار داشت: پژوهش از نیازهای هر جامعه در راستای رشد و استقلال بوده که باید در جهت تکامل از این امر استفاده کنیم.

وی افزود: مدرسه به عنوان یک کارخانه تولید فکر باید در جهت خلاقیت و نوآوری گام بردارد و در مدارس پژوهش نظام تعلیم و تربیت در مسیر آموزش گام بردارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان داشت: مدارس ما باید به عنوان سازمان پژوهشی، نقش اصلی در تولید علم، تربیت انسان‌های متکی به خود، افزایش و تقویت دانش افرایی دانش آموزان دارند.

قاسمی بیان کرد: اگر به دنبال جامعه مستقل و غیروابسته هستیم، توسعه علم و پژوهش نقش مهمی در پیشرفت جامعه دارد که در بخش اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی پژوهش‌ها را بیشتر کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اهمیت نهادینه کردن علم آموزی و دانش اندوزی در جامعه, گفت: باید با برنامه‌ریزی درست، ابعاد، طرح و راه رفع و میل به پژوهش را میان دانش آموزان تقویت کنیم.

قاسمی گفت: در سه سال گذشته بالغ بر ۵۲۰۰ پژوهش توسط معلمان و دانش آموزان پژوهنده مازندران ارائه که این امر نشان دهنده رشد منطقی و توجه به امر پژوهش است.

وی افزود: ایجاد پایگاه پژوهشی آموزش و پرورش، سه برابر شدن تولیدو محتوای الکترونیکی بوده که باید دانش آموزان را در مسیر رشد ووتعالی و تولید علم هدایت کنیم.

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این همایش گفت: شورای فرهنگ عمومی روز ۲۵ آذر را روز ملی و پژوهش نامگذاری کرد که هدف این امر ترویج فرهنگ پژوهش، شناسایی چالش و موانع پیش رو و تکریم و تجلیل از پژوهشگران است.

قنبری افزود: پژوهش و تحقیق یکی از مهم‌ترین عوامل در جهت شناسایی نیازها و رسیدن به اهداف و زدودن شک و تردید در جامعه است.

وی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین شش زیر نظام وجود دارد که یکی از آنها پژوهش در ارزشیابی است تا معلمان، مدیران و مدرسه پژوهشگر را در جامعه تقویت کنیم و کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌های پژوهشی را افزایش دهیم.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: باید زمینه را برای رشد و آگاهی پژوهشگران و رابطان پژوهشی افزایش دهیم.

در پایان مراسم از پژوهشگران و اقدام پژوهان منتخب استانی و کشوری فرهنگی و دانش آموزی مازندران با اهدای جوایزی تجلیل شد./ تسنیم