نشریه فوربس فهرستی از قدرتمندترین چهره‌های جهان در سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد؛ فهرستی که در آن نام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در رده‌های نخست به چشم می‌خورد.

به گزارش ایسنا، نشریه فوربس در فهرست سال ۲۰۱۵ خود نیز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان یکی از قدرتمندترین افراد جهان معرفی کرده بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی نشریه فوربس، ولادیمیر پوتین ۶۴ ساله در جایگاه اول فهرست سال ۲۰۱۶ قرار گرفته است. این چهارمین سال متوالی است که رئیس‌جمهوری روسیه به عنوان قدرتمندترین چهره سال نشریه فوربس انتخاب می‌شود.

در این فهرست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در جایگاه دوم قرار گرفته و پس از وی نام آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیده می‌شود.

چهارمین فرد در فهرست قدرتمندترین چهره‌های سال ۲۰۱۶ شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین بوده و در همین حال، پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک عنوان پنجمین فرد قدرتمند جهان را به خود اختصاص داده است.

مارک زاکربرگ، بنیانگذار شبکه اجتماعی فیس‌بوک که جایگاه دهم در فهرست قدرتمندترین چهره‌های سال ۲۰۱۶ فوربس را به نام خود رقم زده، با ۳۲ سال سن، جوان‌ترین فرد این فهرست است و پس از وی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با ۳۳ سال سن رده ۴۳ را به خود اختصاص داده و نامش به عنوان دومین چهره جوان صاحب‌نفوذ در سال ۲۰۱۶ به ثبت رسیده است.

همچنین در میان زنان علاوه بر مرکل، نام افراد دیگری نظیر جانت یلن و ترزا می به چشم می‌خورد.