مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: سالجاری تنها ۶ کودک در مراکز شبانه روزی بهزیستی پذیرش شدند. به گزارش  ونگ وا به نقل از بهزیستی مازندران سید سعید آرام؛ مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به استقبال عمومی و بازخورد مثبت برگزاری پویش « نه به کودک آزاری، احترام به کودکان ؛ آری » اظهار کرد: خوشبختانه با حضور فعال اصحاب رسانه و اهمیت موضوع، توجه جامعه به موضوع کودکان جلب شد و همین امر ما را بر آن داشت تا برای اطلاع رسانی بیشتر در این زمینه کارگروهی ایجاد کنیم.

وی افزود: اهمیت این مسئله، ضرورت اطلاع رسانی دقیق و آماری را دو چندان می کند به همین خاطر به برخی از آمارهای تخصصی‌ تر که نشان دهنده نتیجه جدی گرفتن مسایل کودکان و ورود به دنیای آسیب های اجتماعی این حوزه است اشاره خواهیم کرد.

آرام با بیان اینکه در ۶ ماهه سالجاری ۱۲۲ مورد کودک آزاری به مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران ارجاع شده است گفت: از این تعداد ۹۶ مورد از طریق تماس با خط ۱۲۳( اورژانس اجتماعی) شناسایی شده است که این امر نشان دهنده اهمیت و اثرگذاری این شماره تلفن بسیار مهم است و درخواست ما نیز از اصحاب رسانه این است که در معرفی هرچه بیشتر این خط ارتباطی اجتماعی به بهزیستی مازندران کمک کنند.

این مسئول تصریح کرد: ۶ مورد از ۱۲۲ ارجاع صورت گرفته از طریق پایگاه خدمات اجتماعی بوده است و ۲۰ مورد نیز به صورت «خودمعرف» به مراکز اورژانس اجتماعی مراجعه کرده اند.

مدیرکل بهزستی مازندران ادامه داد: در همین سال ۵۲ مورد خدمات سیار و اعزام تیم تخصصی به محل حادثه با موضوع کودک آزاری داشته ایم که خوشبختانه بخش عمده آن به حلِ مسئله در محل انجامید و بررسی های مجدد ما از این موارد آسیب پذیر نشان میدهد که مشاوره های تخصصی و مراقبت های نامحسوس ما اثرگذار بوده و وضعیت مراقبتی از این کودک به شکل چشمگیری بهبود یافته است.

آرام گفت: از تمامی این موارد تنها ۶ کودک در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان پذیرش شده اند که خوشبختانه آمار اندکی است و نشان می دهد که مداخله به موقع، مشاوره درست و گسترده‌گی چتر حمایتی بهزیستی می تواند چه آثار مثبتی در پی داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی مازندران در پایان با قدردانی از همکاران حوزه اجتماعی و اصحاب رسانه بار دیگر بر اهمیت رفتار مناسب با کودکان تاکید کرد و اظهار داشت: خوشبختانه این موضوع در دولت تدبیر و امید بسیار مورد توجه قرار گرفته و مانند دیگر آسیب های اجتماعی به شکل ویژه در دستور کار سازمان بهزیستی قرار دارد.

وی افزود: کودکان نه تنها آینده سازان فردا، بلکه امیدهای امروز هستند که همچون قلبی سرزنده، خون حیات را در رگ های خانواده و جامعه جاری می سازند، بنابراین وظیفه همه ماست که از کودکان به نحو احسنت مراقبت کنیم.