شرکت ملی گاز ایران و شرکت گازپروم روسیه امروز( سه شنبه) در حضور دبیرایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه و وزیر انرژی روسیه تفاهم‎نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت نفت، حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و الکساندر مدودوف معاون مدیرعامل شرکت گازپروم امروز (سه شنبه) در حضور محمود واعظی و الکساندر نواک این تفاهمنامه همکاری را امضا کردند.
هیاتی ٣٠ نفره از شرکت گازپروم روسیه دی‎ماه پارسال در سطوح مدیریتی و کارشناسی به سرپرستی معاون مدیرعامل این شرکت به ایران آمد و نخستین نشست همکاری شرکت ملی گاز ایران با این شرکت برگزار شد.
به دلیل گسترده بودن حوزه های کاری صنعت گاز در طول این مذاکرات تصمیم گرفته شد پنج کارگروه تعریف شود، این کارگروه‌ها در بخش تجارت گاز، تحقیق و توسعه، تولید و اجرای پروژه های مشترک، کاربری گاز و… تعریف و در قالب آن مذاکراتی انجام شد.
در این نشست، طرح‌های آماده سرمایه گذاری در ایران تشریح و اعلام شد که ایران برای بخش‌های زیرساختی و اصلی خود در شرکت ملی گاز آمادگی جذب بیش از ۶۲میلیارد دلار سرمایه گذاری را در سال‌های آینده دارد.
با گذشت بیش از یک سال از برگزاری نخستین جلسه هماهنگی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی شرکت ملی گاز ایران و شرکت گازپروم، امروز تفاهمنامه همکاری براساس نتیجه جلسه های کارشناسی اعضای کارگروه‌ها میان حمیدرضا عراقی و الکساندر مدودوف امضا شد.
به گزارش ایرنا، شرکت نفت مناطق مرکزی نفت ایران و گازپروم نفت روسیه نیز امروز صبح تفاهمنامه مطالعه ۲ میدان نفتی چنگوله و چشمه خوش در غرب کشور را امضا کردند.
سلبعلی کریمی مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی و «الکساندر دوک اوف» مدیرعامل شرکت گازپروم نفت روسیه این تفاهمنامه مطالعاتی را امضا کردند.