در جهانی که در هر ۳۰ ثانیه در جاده‌های آن یک نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی می‌شوند، کشور لیبی این روزها صاحب مرگبارترین جاده‌های جهان براساس آمار جمع آوری شده سال ۲۰۱۵ بوده است.
در حالیکه براساس آمار بهداشت جهانی کشورهای میکرونزی، سوئد، سن مارینو، سوئیس، هلند، مالدیو، دانمارک، سنگاپور، اسپانیا و نروژ در جایگاه صاحبان امن‌ترین جاده‌های جهان قرار گرفتند، کشورهایی نیز در مقابل صاحب مرگبارترین جاده‌های جهان شدند. این گزارش براساس آمار جمع آوری شده WHO در سال ۲۰۱۵ صورت گرفته که مرگ تقریبی روزانه ۷۵۲ عابر و ۷۸۶ موتورسوار در تصادفات جاده‌های جهان را تائید می‌کند.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از “سازمان بهداست جهانی”، در جهانی که در هر ۳۰ ثانیه در جاده‌های آن یک نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی می‌شوند، کشور لیبی این روزها صاحب مرگبارترین جاده‌های جهان براساس آمار جمع آوری شده سال ۲۰۱۵ بوده است. بر اساس برآوردهای سازمان بهداشت جهانی این کشور در شمال آفریقا با ضریب ۷۳٫۴ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در جایگاه اول مرگ‌بارترین‌ جاده‌های جهان قرار دارد. در سال ۲۰۱۵ حدود ۴ هزار و ۵۵۴ کشته در تصادفات جاده‌ای این کشور رخ داده است. اکثر این مرگ‌ها به دلیل عدم اجرای قوانین در خصوص رانندگی در حالت غیرعادی، محدودیت‌های سرعت، رعایت نکردن امنیت صندلی کودکان و عدم استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران رخ داده است.

مرگ‌بارترین جاده‌های جهان در سال 2015

تایلند

ظاهرا تایلند قصد ندارد جایگاه خود در این جدول را نسبت به سال‌های گذشته تغییر دهد. در این کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۳۶٫۲ مرگ جاده‌ای رخ می‌دهد. در سال ۲۰۱۵ شاهد ۲۴ هزار و ۲۳۷ مرگ در تصادفات جاده‌ای این کشور بودیم.

مالاوی

مالاوی، کشوری است محصور به خشکی در جنوب شرق قاره آفریقا. براساس برآوردهای سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۵ حدود ۵ هزار و ۷۳۲ نفر در جاده‌های این کشور در تصادفات از بین رفتند. ضریب مرگ جاده‌ای در این کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۳۵ برآورد شده است.

لیبریا

این کشور در حاشیه شمالی خلیج گینه در غرب آفریقا قرار گرفته ‌است. براساس تخمین WHO به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در این کشور ۳۳٫۷ نفر در تصادفات جاده‌ای کشته می‌شوند. ۱ هزار و ۴۴۸ نفر در تصادفات سال ۲۰۱۵ در این کشور کشته شدند.

جمهوری دموکراتیو کنگو

این کشور در جایگاه پنجم صاحبان جاده‌های مرگبار جهان قرار دارد. به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت این کشور در این کشور ۳۳٫۲ مرگ رخ می‌دهد. در سال ۲۰۱۵ شاهد ۲۲ هزار و ۴۱۹ مرگ در تصادفات جاده‌ای این کشور بودیم.

جمهوری تانزانیا

ظاهرا کشورهای آفریقایی در این فهرست جایگاه برتر را از آن خود کرده‌اند. تانزانیا کشوری در شرق قاره آفریقا است با نرخ ۳۲٫۹ مرگ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در مقام ششم مرگبارترین جاده‌های جهان ایستاده است. در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۶ هزار ۲۱۱ نفر در جاده‌های این کشور کشته شدند.

جمهوری آفریقای مرکزی

بر پله هفتم این جدول تکیه زده است. با نرخ ۳۲٫۴ مرگ به ازای ۱۰۰ هزار مقیم در این کشور صاحب این مقام شده است. براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۵ نزدیک به یک هزار و ۴۹۵ نفر در تصادفات جاده‌ای از بین رفتند.