استاندار مازندران گفت: ۷۵ درصد از کارخانه های لبنی مازندران فعال نیست.

به گزارش ایسنا مازندران، ربیع فلاح در نشست نهادها و تشکیلات کارگری استان مازندران در ساری گفت: بیش از ۶۰۰ مورد مصوبه در بخش واحدهای تولیدی در کارگروه ستاد تسهیل استان انجام شده و هر جایی که واحدهای تولید مشکل اقتصادی داشتند با تقسیط به رفع مشکل کمک شد.

وی با بیان اینکه در بخش کارگری در سال های اخیر کارگران با کمترین دستمزد زندگی می کنند، افزود: کارگران در مازندران نسبت به استان های دیگر وضعیت بهتری دارد و بخش کارگری استان در بخش اشتغال رو به جلو است.

استاندار مازندران با بیان اینکه ضریب بیکاری استان نسبت به میانگین استان های کشور کاهش دارد، تصریح کرد: وضعیت استان مازندران در حوزه اشتغال بر حسب گزارش برنامه ریزی کشور جزو استان های خوب کشور است اما مسئولان استانی به این امر راضی نیستند.

وی با بیان اینکه استان مازندران در اعطای تسهیلات از بسته رونق اقتصادی رتبه اول کشور را دارد، افزود: استان مازندران به دلیل برخورداری از فارغ التحصیلان دانشگاهی، جمعیت بانوان فارغ التحصیل جویای کار این استان چهار درصد بیشتر از متوسط کشور است.

استاندار مازندران اظهار کرد: در ماه های اخیر ۱۸ شرکت ای. تی. و ای. سی. تی کشور دعوت شدند و در شهرهای مختلف در حال عقد قرارداد هستند که بتوانند با سرمایه گذاری در این حوزه بتوانند ده ها هزار شغل ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ هزار نفر آموزش از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای استان انجام شد، افزود: بیش از ۱۶ هزار شغل در سال گذشته توسط بهزیستی، کمیته امداد بسیج سازندگی و فنی حرفه ای ایجاد شد.

فلاح با بیان اینکه ۷۵ درصد از کارخانه های لبنی مازندران فعال نیست، عنوان کرد: برخی از واحدهای اقتصادی به دلیل افراط و تفریط و سوء مدیریت در منابع مالی، دچار چالش شده در حالی که مشابه همان واحدهای اقتصادی به موفقیت های خوبی در استان دست یافته است.

وی ادامه داد: باید کارخانه‌های تبدیلی استان شیوه های جدیدی را در رونق فعالیت های اقتصادی خود ایجاد کنند و ضمن بهره گیری از تجارب واحدهای موفق در سطح کشور و جهان ابتکار عمل داشته باشند.