پدر بزرگ ترامپ در سن ۱۶ سالگی با فرار از خدمت در ارتش به نیویورک رفته بود. او ۲۰ سال بعد با نگارش نامه ای از حاکم وقت باواریا درخواست بخشش کرد، اما جوابی نگرفت و بنا به حکم اخراج در ۱ ژوئیه ۱۹۰۵ خاک آلمان را برای همیشه ترک کرد.
انتشار یک سند جدید نشان می دهد “فردریک ترامپ ” جد پدری دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا ۱۱۱ سال پیش به دلیل فرار از خدمت اجباری نظامی از آلمان اخراج شده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از نیویورک پست روزنامه بیلد آلمان روز دوشنبه سندی را منتشر کرده است که نامه تقاضای بخشش “فردریک ترامپ” به حاکم ایالت باواریا آلمان است.

این نامه که در سال ۱۹۰۵ نگاشته شده از سوی فردریک ترامپ خطاب به ” لویی پولد ” حاکم ایالت باواریا نوشته شده است و در آن فردریک تاکید می کند همسرش باردار و بیمار است و از حاکم باواریا می خواهد در صدور حکم اخراج تجدید نظر کند.

متن نامه ۳ صفحه ای دست نویس پدربزرگ ترامپ خطاب به حاکم باواریا
سند جدید : اخراج پدربزرگ ترامپ از خاک آلمان (+سند)

پدربزرگ ترامپ در سن ۱۶ سالگی از خدمت اجباری در ارتش آلمان فرار کرده بود. او زاده و ساکن روستای ” کالشتات ” در ایالت باواریای آلمان بوده است که در سال ۱۸۸۵ و پس از فرار از خدمت سربازی در سن ۱۶ سالگی به ایالت متحده آمریکا رفته بود.

او پس از فرار از خدمت در ارتش با نگارش نامه ای به شاهزاده حاکم ایالت باواریای آلمان درخواست بخشش می کند.

با این حال به نوشته بیلد نگارش این نامه کارگر نمی افتد و پدربزرگ ترامپ مجبور می شود به همراه همسر باردارش ” الیزابت” در تاریخ ۱ ژوئیه ۱۹۰۵ از بندر هامبورگ آلمان سوار بر گشتی عازم شهر نیویورک در ایالات متحده آمریکا شود.

روستای زادگاه پدربزرگ ترامپ که هم اکنون در ایالت باواریای آلمان قرار دارد
سند جدید : اخراج پدربزرگ ترامپ از خاک آلمان (+سند)

“رولاند پاول” مورخ آلمانی درباره پدربزرگ ترامپ به روزنامه بیلد گفته است: “او در سال ۱۹۰۱ بار دیگر از آمریکا به آلمان بازگشته و یک سال بعد با ” الیزابت ” آشنا شده و با او ازدواج کرده و پس از این ازدواج به همراه همسرش به نیویورک بازگشته است.

به گفته این مورخ آلمانی فردریک که در دوران حضور خود در نیویورک ثروت هنگفتی جمع کرده بود بار دیگر به آلمان بازگشته و او می خواسته در آلمان اقامت کند اما همزمان با تلاش های او برای اقامت دوباره در آلمان کشف ماجرای فرار او از خدمت اجباری ارتش در سال ۱۸۸۵ ، ورق را علیه او بر می گرداند و نگارش نامه او به شاهزاده  ” لویی پولد ” حاکم باواریا  در ۲۸ فوریه ۱۹۰۵ نیز کارگر نمی افتد و او مجبور می شود در تابستان همان سال خاک آلمان را برای همیشه به مقصد آمریکا ترک کند.

پدر ترامپ ۳ ماه پس از حضور مجدد او در نیویورک در پاییز سال ۱۹۰۵ متولد شده است.

پدربزرگ و مادر بزرگ دونالد ترامپ
سند جدید : اخراج پدربزرگ ترامپ از خاک آلمان (+سند)