با حکم دادستانی قزوین، سخنرانی صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه روز دوشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین لغو شد. اعلام شده که این برنامه بخاطر پیشگیری از وقوع جرم لغو شده است!
 بعد از اینکه دیروز سخنرانی علی مطهری، نماینده تهران و نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد از سوی دادستانی لغو شد، حالا نیز اخباری مبنی بر لغو سخنرانی صادق زیباکلام در قزوین منتشر شده است.

 براساس گزارش خبرگزاری ایسنا، مراسم سخنرانی صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران که قرار بود ساعت 16 امروز در دانشگاه آزاد قزوین برگزار شود لغو شد.
بعد از سخنرانی مطهری، سخنرانی زیباکلام هم لغو شد!+جزئیات
زیباکلام به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قزوین راهی این دانشگاه بود که در تماس مسئولین دانشگاه به او اطلاع دادند که بر حسب دستور دادستان قزوین برنامه سخنرانی لغو شده است.
علت لغو سخنرانی زیباکلام
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین درباره لغو سخنرانی زیباکلام گفته است: قرار بود ساعت 16 امروز دکتر صادق زیباکلام در سالن علامه رفیعی این دانشگاه با عنوان ‘تحلیل انتخابات آمریکا و تاثیرپذیری معادلات بین المللی’ سخنرانی کند که با خبر شدیم با حکم دادستان قزوین لغو شده است.
وی افزود: این دستور بصورت کتبی ابلاغ شده و در متن آن دلیل لغو برنامه جلوگیری از مسایل امنیتی و پیشگیری از وقوع جرم و تامین نظم و امنیت مراسم اجتماعات قانونی ذکر شده است.این برنامه به تصویب شورای نظارت دانشگاه رسیده و در داخل دانشگاه بصورت قانونی برگزار می شد و امنیت آن نیز بر عهده مسئولان دانشگاه بود.