بینامین نتانیاهو خود را برای اولین ملاقاتش با «دونالد ترامپ» رییس جمهوری جدید امریکا اماده می کند او می خواهد او را متقاعد کند که موضع مخالفش در قبال راه حل تشکیل دو دولت فلسطینی – اسرائیلی را بپذیرد.
-«اوری ساویر» دیپلمات پرسابقه اسرائیلی که در سال ۱۹۹۶ میلادی مرکز «برای صلح» پرز را بنیان نهاده است در یادداشت تازه ای در سایت «المانیتور» به خواسته های احتمالی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل از ترامپ در اولین جلسه دیدار خود پرداخته است.

او اشاره می کند که در حالی که نتانیاهو بیهوده در تلاش بود تا اوباما را درباره مشروعیت دادن به شهرک نشین های یهودی متقاعد ند و هم چنان به اختلاف نظر با اوباما بر سر تصویب توافق هسته ای ادامه داد و تلاش می کرد تا نمایندگان کنگره را متقاعد به همراهی با خود کند اکنون فرصت تازه ای برای متقاعد کردن رییس جمهوری تازه امریکا بدست آورده است.
این دیپلمات باتجربه اسرائیلی می نویسد:«با پیروزی ترامپ در انتخابات نتانیاهو می خواهد در طول کنفرانس سالانه ایپک لابی اصلی اسرائیل در امریکا در ماه مارس سال ۲۰۱۷ میلادی خواسته های خود را مطرح کند. علاوه بر این، سفارت اسرائیل در واشنگتن در حال رایزنی و گفت و گو با مشاوران تیم ترامپ و با سناتورهای جدید از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه است.
 یک مقام ارشد وزارت خارجه اسرائیل که با روابط امریکا و اسرائیل اشنایی دارد و از جزئیات مسائل آگاه است به شرط ناشناس ماندن گفته است که نتایناهو گفته که اولین جلسه دیدارش با ترامپ کلیدی است. این مقام اشاره کرده است که نتانیاهو باور دارد که مقصر اصلی تیره شدن روابط امریکا و اسرائیل اوباما بوده است و پیش بینی می شود که نتانیاهو روابط بهتری با ترامپ داشته باشد.
این مقام آگاه وزارت خارجه اسرائیل اشاره کرده که به احتمال زیاد نتانیاهو در دیدار اولیه خود با ترامپ سه موضوع را به بحث و تبادل نظر خواهد گذاشت:
نخست آن که او به ترامپ تحلیلی از وضعیت ژئواستراتژیک فعلی در خاورمیانه ارائه خواهد داد. نتانیاهو امیدوار است که مسئله فلسطین از لیست اولویت های دولت امریکا برای ثبات منطقه ای کنار گذاشته شود و او ترامپ را متقاعد کند که تروریسم و بنیادگرایی ریشه اصلی مشکلات منطقه هستند نه مسئله فلسطین. نتانیاهو استدلال می کند که داعش، حزب الله لبنان و حماس دشمنان واقعی اسرائیل و کشورهای عربی هستند. او استدلال می کند که تروریسم در منطقه از سوی ایران حمایت می شود.
موضوع دوم آن که به احتمال بسیار زیاد نتانیاهو با ترامپ مطرح خواهد کرد توافق هسته ای با ایران صحبت خواهد بود. نخست وزیر اسرائیل در نظر دارد تا رییس جمهوری جدید امریکا را متقاعد به همکاری نزدیک با اسرائیل در زمینه توافق هسته ای کند. او ترامپ را تشویق خواهد کرد در برابر توسعه برنامه موشکی ایران اقدامات بازدارنده انجام دهد هم چنین علیه آن چه  او حمایت ایران از تروریسم منطقه ای و بین المللی قلمداد می کند اقدامات لازم را بعمل آورد. در نتیجه، نتانیاهو از امریکا خواهد خواست تا تحریم ها را علیه ایران بازگرداند سیاستی که از دید او واقع بینانه محسوب می شود.
نکته سوم به احتمال زیاد که علت اصلی نگرانی نتانیاهو نیز می باشد متقاعد کردن ترامپ در خودداری از اعمال فشار امریکا در حوزه های بین المللی بر اسرائیل است به خصوص در زمینه ساخت و ساز شهرک نشین های یهودی. نتانیاهو تلاش خواهد کرد با دولت ترامپ بی سر و صدا توافقی در این باره داشته باشد. او هم چنین می خواهد اطمینان کسب کند تا امریکا از قطعنامه شورای امنیت در انتقاد از اسرائیل حمایت نکند و موضوع راه حل دو دولت فسلطینی – اسرائیلی را وتو کند. هدف نتانیاهو در این  شرایط خنثی کردن تلاش های اروپایی ها برای عملی شدن راه حل دو دولت است.
این دیپلمات اسرائیلی در پایان اشاره می کند که به موازات آن نتانیاهو در حال آماده سازی برای متقاعد کردن جامعه یهودیان امریکا درباره نظرات خود می باشد و در این زمینه سفارت اسرائیل در واشنگتن فعالانه در حال رایزنی و فعالیت است تا گروه های نفوذ بیش تری در کاخ سفید و کنگره داشته باشد. نتانیاهو می خواهد در کنگره امریکا موضوع  اصلی مورد بحث تروریسم و نه فلسطین باشد.