بلوارهای پوشیده از درخت و خودروهای مدل بالا از جمله خودروهای لوکس امریکایی از جمله ویژگی های جزیره کیش هستند. ساختمان ها در این جزیره مدرن بوده و هتل ها راحت و مراکز خرید جدید نیز در همه جا دیده می شوند. می توانید روسری های رنگانگ را بر سر زنان ببینید در کل محدودیت های اجتماعی کمتری در کیش وجود دارند.
خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی درباره رونق صنعت گردشگری در ایران در دوران پسا برجام اشاره می کند که جزیره کیش با صحره های مرجانی و قوانین سخت گیرانه کمترش در مقایسه با دیگر مناطق ایران می تواند مقصد مهمی برای گردشگری باشد. این خبرگزاری می نویسد:«سواحل بکر کیش تنها در ۲۰۰ کیلومتری آب های دبی قرار دارند و می توانند میزبان ثروتمندانی باشند که امیدوار به پیدا کردن فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری هستند.

از فضای بازتر اجتماعی و سخت گیری های کمتر تا گردشگری حلال
 بلوارهای پوشیده از درخت و خودروهای مدل بالا از جمله خودروهای لوکس امریکایی از جمله ویژگی های جزیره کیش هستند. ساختمان ها در این جزیره مدرن بوده و هتل ها راحت و مراکز خرید جدید نیز در همه جا دیده می شوند. می توانید روسری های رنگانگ را بر سر زنان ببینید در کل محدودیت های اجتماعی کمتری در کیش وجود دارند. مردان در اسکله ها با شلوارک برمودا مشغول پیاده روی هستند امری که شاید در اکثر نقاط ایران ممنوع باشد. خبر زیادی از گشت پلیس اخلاقی نیست و مردم راحت تر زندگی می کنند. با این حال، اگر چه قوانین در کیش کمتر سخت گیرانه هستند اما هنوز هم اجرا می شوند و این یک مانع عمده برای امید به جذب سرمایه گذاران از دبی به کیش است. در کیش هیچ بار یا کلابی وجود ندارند، مشروبات الکلی سرو نمی شوند و مردان و زنان باید در سواحل جداگانه شنا کنند».
از فضای بازتر اجتماعی و سخت گیری های کمتر تا گردشگری حلال
این خبرگزاری در ادامه اشاره می کندکه «مسعود گیلانی» مشاور سرمایه گذاری که نیمی از زمان زندگی خود را در دبی و کیش می گذراند تلاش دارد تا حس خوش بینی را در سرمایه گذاران ایجاد کند. او می گوید سرمایه گذاران می توانند نوشیدنی های الکلی را در دبی بنوشند و در اینجا استراحت کنند». خبرگزاری فرانسه در ادامه اشاره می کند که ایران در دوران دولت روحانی درصدد تعامل بیش تر با غرب و جذب گردشگر بیش تر برآمده است. خبرگزاری فرانسه اشاره می کند که تعداد بازدیدکنندگان از ۲.۲ میلیون نفر در سال ۲۰۰۹ میلادی به ۵.۲ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ میلادی افزایش یافته اند و این میزان بیش از آن چیزی است که انتظار می رفته است.
«علی جیرفتی» یکی از مدیران منطقه آزاد تجاری کیش می گوید که بهترین امید این جزیره تمرکز بر روی گردشگران مسلمان است. او می گوید که گردشگری حلال اولویت اصلی مقام های دولتی برای جزیره کیش است. او می گوید اکنون کیش بیش از ۱.۸ میلیون نفر بازدیدکننده در سال دارد که بیش تر آنان ساکنین تهران هستند که برای فرار از ترافیک وحشتناک  و آٖلودگی هوای پایتخت به کیش پناه می برند. این خبرگزاری در ادامه اشاره می کند که کیش اکنون دارای ۴۰ هتل است.
از فضای بازتر اجتماعی و سخت گیری های کمتر تا گردشگری حلال
این خبرگزاری اشاره می کند که برنامه هایی برای ایجاد یک «بهشت محیط زیستی» بدون خودرو در نزدیکی جزیره هندورابی در جایی که فرودگاه و بندر و هتل در دسترس باشند نیز در دستور کار قرار دارند. هم چنین قرار است جذب گردشگر سلامت با وجود دو بیمارستان به ویژه برای جراحی پلاستیک نیز در کیش رونق گیرد. آقای جیرفتی می گوید که بیش از ۴۰ هتل لوکس چهار تا پنج ستاره دیگر در دست ساخت هستند. او گفته است هدف رساندن میزان گردشگر به ۲.۶ میلیون نفر ظرف مدت ۱۰ سال است.
از فضای بازتر اجتماعی و سخت گیری های کمتر تا گردشگری حلال