معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در همدان گفت: در ایران 75 هزار پرونده طلاق بررسی شده که مهمترین علت آن نبود ارتباط بین افراد بوده است، با نگاه اجتماعی ، پزشکی و یا اقتصادی مشکلات مرتفع نخواهد شد چرا که حل مشکلات و آسیب های اجتماعی نیاز به تفکر سیستمیک دارد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ دکتر حبیب الله مسعودی فرید، که در دومین همایش نقش رونق اقتصادی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: تاثیر مداخلات بر روی محیط زیست ، نبود یا کمبود تفکر فرآیندی و سیستمی و نگاه کل نگر از مهمترین مسائلی است که بر آسیب های اجتماعی تاثیر گذار است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع طلاق مهمترین علت مسایل بین فردی است به گونه ای که در کشور اسکاندیناوی که نرخ طلاق بیش از 50 درصد است این مهم ریشه در ارتباط بین افراد دارد.
وی با بیان اینکه نمی توان منکر نقش اقتصاد درآسیب های اجتماعی شد تصریح کرد: نقش اقتصادی منجر به پیشگیری از بروز کودکان کار، کودکان و دختران در معرض خشونت می شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه باید از فرصت رونق اقتصادی در راستای حل مسایل اجتماعی استفاده شود افزود: مطالعه ها نشان می دهد وقتی نگاه به فرد معتاد تغییر کرده و اعتیاد به عنوان یک بیماری مزمن قلمداد می شود پنجره جدیدی در جامعه گشوده شده که برای حل این مشکل به دستاوردهای جدیدی دست یافته ایم.

وی افزود: ژنتیک و زیست شناختی، خدمات سلامت، عوامل محیطی و سبک زندگی مردم در کاهش آسیب های اجتماعی تاثر گذار است.

مسعودی فرید با بیان اینکه در سال 2012 افزایش خودکشی در جهان 36 درصد افزایش داشته افزود: امید به زندگی و وضعیت فقر در گروه های مختلف اجتماعی در میزان خودکشی تاثیر گذار است و این مهم در سطوح مختلف اجتماع نیاز به بررسی دارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت ها باید بر رشد و نمو ابتدای کودکی و ایجاد زمینه های مناسب برای ارتقا سلامت کودکان در تمامی زمینه ها سرمایه گذاری کرده و تلاش کنند .

وی بیان کرد: دولت باید با اتخاذ سیاست های دوست دار کودک و خانواده به خانواده کمک کند تا به وظایف خود در قبال فرزندان خود عمل کنند.

مسعودی فرید با بیان اینکه ارتباط زیادی بین اقتصاد و شادی و نشاط وجود ندارد افزود: اگر رونق اقتصادی منجر به توزیع تعادل اجتماعی نشود استرس را در جامعه بالا برده و منجر به افزایش آسیب های اجتماعی خواهد شد.