نام او «دیوید پیمان» است و در برج ترامپ کار می‌کند و کلاه مذهبی یهودیان (کیپا) بر سرش می‌گذارد. شاید تا به حال نام او را هم نشنیده باشید. او اما در هفته‌های گذشته در سمت رییس بخش یهودی کارزار تبلیغاتی ترامپ و مایک پنس معاون او بوده است.
– نشریه یهودی امریکایی «فوروارد» با انتشار گزارشی به سراغ مشاور ایرانی‌الاصل «دونالد ترامپ»، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا رفته است. نام او «دیوید پیمان» است و در برج ترامپ کار می‌کند و کلاه مذهبی یهودیان (کیپا) بر سرش می‌گذارد. شاید تا به حال نام او را هم نشنیده باشید. او اما در هفته‌های گذشته در سمت رییس بخش یهودی کارزار تبلیغاتی ترامپ و مایک پنس معاون او بوده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ دیوید پیمان ضمن حمایت از ترامپ می‌گوید: «به گمانم او بهتر از مک کین و رامنی و حتی بهتر از بوش عمل می‌کند». او در مصاحبه روز پنجشنبه خود با «فوروارد» گفته است که در مقایسه میان ترامپ با سایر نامزدهای ریاست‌جمهوری جمهوریخواهان،  ترامپ پیام مشخص و روشنی برای یهودیان امریکایی؛ هم یهودیان محافظه‌کار و و هم یهودیان مذهبی دارد و این‌که ترامپ نامزدی بهتر برای آنان است.»
همه آنچه باید درباره مشاور ایرانی‌الاصل دونالد ترامپ بدانید
این نشریه اشاره می‌کند که در روزهای منتهی به زمان برگزاری انتخابات در تاریخ ۸ نوامبر، پیمان در حال سفر در جاده‌ها از جنوب فلوریدا تا اوهایو، پنسیلوانیا و نیویورک بوده تا بتواند یهودیان امریکایی را متقاعد کند که به ترامپ رای دهند. او می‌گوید: «آن‌چه برای من مهم است تمرکز بر روی خانواده‌های یهودی، دانشجویان یهودی، زنان یهودی و پدران یهودی است. من می‌خواهم حمایت آنان را به سوی خود جلب کنم.»
فوروارد اشاره می‌کند که پیمان ۲۸ ساله و در ایران متولد شده است. او به همراه خانواده‌اش در سال ۱۹۸۴ میلادی به امریکا مهاجرت کرد و در لس‌آنجلس مستقر شد؛ جایی که خانه جامعه بزرگ یهودیان ایرانی مقیم امریکا محسوب می‌شود. او در رشته حقوق از دانشگاه هاروارد فارغ التخصیل شده و در یک شرکت خصوصی به عنوان معاون دادستان در کالیفرنیا مشغول کار بوده است. او سپس به ائتلافی عیله ایران پیوست و از تخصص خود در رشته حقوق برای مشاوره دادن و تشویق تمایندگان به تشدید تحریم‌ها علیه ایران استفاده کرده است.»
او این موضوع را رد می‌کند که ترامپ روحیات ‌یهود‌ستیزانه دارد و می‌گوید: «این یک دروغ بزرگ است که رسانه‌ها آن را مطرح کرده‌اند. من کلاه مذهبی کیپا را هر روز بر سر می‌گذارم و به برج ترامپ می‌روم؛ من هر شنبه تعطیل هستم و کار نمی‌کنم؛ چگونه می‌توان گفت که ترامپ یهودستیز است.»
او در مقابل «مکس» پسر «سیدنی بلومنتال» از افراد نزیک به هیلاری کلینتون را متهم به یهودستیزی کرده است. او جورج سوروس حامی اصلی کلینتون را نیز به یهودستیزی متهم کرده است؛ فردی که خود یهودی است اما پیمان می‌گوید که از گروه‌های ضد اسرائیلی حمایت می‌کند. او همچنین علیه «هما عابدین» مشاور ارشد کلینتون می‌گوید که او به اسلامگرایان سمپاتی دارد و از آنان حمایت می‌کند.
درباره دیوید پیمان چه می‌دانیم؟
او در سال ۲۰۱۵ میلادی با روزنامه اسرائیلی «هاارتص» در گزارشی گفت‌وگو کرده بود. این روزنامه می‌نویسد: «پیمان را در یک کافه یهودی در بورلی هیلز پیدا کردیم. او دهه سی عمرش را می‌گذراند و فارغ‌التحصیل هاروارد است. او می‌توانست عضو شورای ایرانی امریکایی (نایاک) شود اما کاری برعکس را انجام داده است. او که معاون رییس فدراسیون ایرانیان یهودی در لس آنجلس است به عضویت یوانی درآمده است؛ گروهی که مخالف هسته‌‌ای شدن ایران است. این گروه از حمایت شلدون ادلسون میلیاردر یهودی برخوردار است؛ فردی که یکی از سرمایه‌داران مورد اعتماد نتانیاهو است.»
پیمان در مقاله‌ای در جولای سال ۲۰۱۴ میلادی تحت عنوان «ایالات متحده می‌تواند از ایران برای کمک به ایجاد ثبات درعراق استفاده کند» در سایت یهودی «جوئیش ژورنال» نوشته بود: «ایالات متحده با یک فاجعه در عراق مواجه است. افراط گرایان عضو داعش، موصل دومین شهر بزرگ عراق را فتح کرده‌اند. تروریست‌های القاعده نیز در این منطقه حضور دارند. ایالات متحده اکنون با وضعیتی مشابه وضعیت‌ افغانستان پس از یازدهم سپتامبر مواجه شده است. ایالات متحده باید کار مشابهی که در قبال طالبان انجام داد را اکنون انجام دهد؛ اتخاذ سیاست خارجی واقع‌گرایانه و همکاری با ایران. در طول جنگ افغانستان، ایران با ائتلاف شمال همکاری کرد و نقش سازنده‌ای را پس از جنگ ایفا کرد و متعهد به استقلال و حاکمیت ارضی افغانستان باقی ماند. در واقع، «جیمز دابنیز» فرستاده ویژه پیشین امریکا اظهار کرد که هیچ چیزی مفیدتر از همکاری با ایرانیان نبود. در آن زمان جنگ امریکا علیه طالبان در افغانستان مطابق با منافع ایران بود. به‌طور مشابه دولت شیعه ایران از تضعیف افراط گرایان در عراق نیز استقبال می‌کند. ایران هم‌چنین، دارای قابلیت‌های گسترده اطلاعاتی در عراق است که می‌تواند جان هر مشاور امریکایی به‌خطر افتاده در عراق را نجات دهد. آیا همکاری با ایران فرصت پیروزی با تلفات کمتر برای امریکایی‌ها را در اختیارمان قرار نمی‌دهد؟ البته باید گفت که ایرانیان حتی بدون همکاری امریکا نیز در عراق فعال هستند. دست‌کم همکاری با ایران در عراق می‌تواند از نظر اطلاعاتی به امریکا کمک کند.»