معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: زنگ خطر آسب های اجتماعی که در جامعه به صدا درآمده است، ‌موجب شد رهبرمعظم انقلاب اسلامی شخصا به این موضوع ورود کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، شهیندخت مولاوری که در کانال تلگرامی خود به این موضوع پرداخته و نوشته است، درچهارمین جلسه بررسی آسیب های اجتماعی در دهم آبان ماه که در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد؛ به دلیل تقارن زمان برنامه با ساعت پرواز نشست استانبول (شرکت در ششمین نشست وزرا درباره نقش زنان در توسعه کشورهای اسلامی) توفیق حضور نیافتم.
شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده برای شرکت در ششمین نشست وزرا در باره نقش زنان در توسعه کشورهای اسلامی، در راس هیاتی دوشنبه شب، وارد استانبول شد و تا پایان هفته در استابول در نشست های مختلف شرکت می کند.
وی ادامه داد: دراین جلسه که با فاصله 6 ماهه از جلسه قبلی برگزارمی شود، گزارش اقدامات برخی دستگاههای اجرایی ذیربط در موضوع آسیب های اجتماعی ارائه شده است و براساس گزارش شورای اجتماعی کشور با اقدامات انجام شده، رشد برخی آسیب های اجتماعی متوقف شده یا کمی کاهش یافته است که در جلسه دیشب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز این موضوع از نظر ریاست جمهور دور نماند و مورد اشاره قرار گرفت.
مولاوردی اضافه کرد: زنگ خطرآسیب های اجتماعی که زنگ خطر آن مدت هاست درجامعه ما به صدا در آمده است و ریشه در عوامل متعددی دارد، از حدود یک سال پیش موجبات نگرانی و دغدغه خاطر درعالی ترین سطح نظام را فراهم کرده و در دستور کار جدی و کانون توجه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: این توجه و نگرانی در حدی است که رهبر معظم انقلاب شخصا پیگیر اقدامات فوق العاده، عملیاتی و ضربتی متولیان بوده و هر 6 ماه یکبار ساعت ها شنونده گزارش این اقدامات و نه اقدامات عادی و روتین و روزمره دستگاهها به زعم خودشان به عنوان مهم ترین جلسه نظام هستند، با این رویکرد که آسیب دیدگان و قربانیان این وضعیت را باید عائله نظام دانست و نه مجرم و تبهکار.
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری گفت: امروز فرصت مرور یادداشت همکار و دلسوز و بزرگوارم (دکتر هاشمی، وزیر بهداشت) در باره آنچه در جلسه دهم آبان گذشت را پیدا کردم که در آن به دو نکته مهم به نقل از رهبری اشاره شده بود: باید گزارش ها به سمتی برود که اثر اقدامات دستگاه ها را در تغییر شاخص ها و کاستن از معضلات به طور ملموس مشاهده کرد و اینکه هر کس که ایران را دوست دارد و حتی هر کس که وجدان دارد باید در رفع این معضلات اهتمام بورزد.
وی ادامه داد: با این تذکرات به نظر می رسد به درستی روی نقاط حساس انگشت گذاشته شده است؛ اثربخشی لازم و جلب مشارکت حداکثری وکاربست تمامی ظرفیت ها، حلقه های مفقوده ای که توجه به آن در دهه های گذشته می توانست با تمرکز بر پیشگیری، از تحمیل هزینه های سنگین و سرسام آور مادی و معنوی درمان بر کشور ممانعت به عمل آورد.
مولاوردی افزود: برگزاری جلسات شش ماهه گزارش اقدامات در حضور رهبری، تقویت شورای اجتماعی کشور، تشکیل سازمان امور اجتماعی کشور، تقسیم کارملی و تشکیل ستادهای مقابله با آسیب های اجتماعی در دستگاههای اجرایی و ارائه گزارشات دو ماهه از اقدامات خود به شورای اجتماعی جهت جمع بندی و ارائه در جلسات شش ماه یکبار، از جمله هماهنگی ها و هم افزایی هایی است که نوید بخش کاهش نرخ آسیب های اجتماعی در پنج سال اجرای برنامه ششم توسعه به 25درصد است.
مولاوردی درادامه به نشست در استانبول اشاره کرد و گفت: محور اساسی ششمین نشست وزرای امور زنان کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی که هم اکنون در استانبول در حال برگزاری است، «وضعیت زنان کشورهای عضو در پرتو چالش های کنونی» در نظر گرفته شده است.
مولاوردی اضافه کرد: بی تردید رشد آسیب های اجتماعی سنتی و نوظهور در کشورهای اسلامی به تبع آنچه در جهان در حال وقوع است، جزو چالش هایی است که توانمندی زنان و خانواده را در این کشورها متاثر می سازد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: یکی از دستور جلسات مهم این نشست تصویب برنامه عمل یا اقدام مشترک 10 ساله است که بازنگری برنامه عمل قبلی با در نظرگرفتن سازوکارهای اجرایی برای آن است که امیدواریها را برای توسعه نقش زنان در جوامع مسلمان دوچندان کرده است.