مدیرکل برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت وبرنامه ریزی مازندران گفت که یک هزار و 160 میلیارد ریال اسناد خزانه برای پرداخت مطالبات پیمانکاران دستگاههای دولتی به این استان اختصاص یافته است .

ایرج ولیپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اسناد خزانه برای پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه های عمرانی در اختیار دستگاههای اجرایی قرار می گیرد.
وی مدت سررسید نقدی این اسناد را 19 بهمن ماه امسال اعلام کرد و گفت که در صورت نقد کردن اسناد پیش از موعد مقرر ، مبلغی از اصل اسناد کسر می شود.
ولیپور اسناد خزانه مصوب را یکصد هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : واگذاری 45 هزار میلیارد ریال از این اسناد برای پرداخت طلب پیمانکاران طرح های ملی و استانی در دستور کار قرار گرفته است.
وی توضیح داد : 25 هزار میلیار ریال از این اسناد خزانه در قالب استانی و بقیه ملی است که سهم استان مازندران از اسناد خزانه استانی یک هزار و 160 میلیارد ریال است که اختصاص داده شد.
مدیرکل برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران تاکید کرد که مدیران دستگاههای اجرایی باید سهم استانی اسناد خزانه را برای پرداخت مطالبات پیمانکاران از وزارتخانه و سازمان های ملی مربوطه پیگیری کنند.
بر اساس آمارهای رسمی ، دستگاههای اجرایی مازندران بابت اجرای طرح های عمرانی حدود چهار هزار میلیارد ریال بدهی دارند که 2 هزار میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به اداره کل راه و شهرسازی است و بخش عمده آن نیز باید از محل بودجه عمرانی ملی تامین شود.
هم اکنون حدود یکهزار طرح عمرانی در استان مازندران در دست اجراست که برای تکمیل آنها 20 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.