در لابلای ۵۰ دانشگاه برتر نام چند دانشگاه غیر‌آمریکایی و غیربریتانیایی نیز دیده می‌شود؛ از جمله دانشگاه تورنتو که رتبه بیست و یکم را از آن خود کرده است، دانشگاه بریتیش کلمبیا در رتبه سی و یکم، انستیتو فدرال فناوری زوریخ رتبه سی و پنجم و دانشگاه ملبورن رتبه سی و ششم را از آن خود کرده‌اند.
 سایت «یو اس‌نیوز» امریکا که علاوه بر حوزه خبی در زمینه رده‌بندی و آمارگیری نیز فعالیت دارد، رتبه‌بندی تازه خود از بهترین دانشگاه‌های جهان را ارائه داده است.
 در این رتبه‌بندی با در نظرگیری ۱۲ شاخص عملکرد واحدهای دانشگاهی و علمی و شهرت جهانی و منطقه‌ای آنان مورد اندازه‌گیری قرار گرفته‌اند.
در این رتبه‌بندی، بهترین دانشگاه‌های جهان از رتبه یکم تا بیستم، دانشگاه‌های امریکایی و بریتانیایی هستند که به ترتیب می‌توان به دانشگاه‌های ذیل اشاره کرد: دانشگاه هاروارد، ماساچوست، استنفورد،‌ کالیفرنیا – برکلی، انستیتو فناوری کالیفرنیا، دانشگاه اکسفورد، کمبریج، پرینستون، کلمبیا، کالیفرنیا – لس‌آنجلس،‌ جان هاپکینز، واشنگتن،‌ شیکاگو،‌ ییل، کالیفرنیا – سن دیه گو،‌ کالیفرنیا – سانفرانسیسکو،‌ میشیگان، دوک و امپریال کالج لندن.
این وضعیت ادامه پیدا می‌کند و در لابلای ۵۰ دانشگاه برتر نام چند دانشگاه غیر‌آمریکایی و غیربریتانیایی نیز دیده می‌شود؛ از جمله دانشگاه تورنتو که رتبه بیست و یکم را از آن خود کرده است، دانشگاه بریتیش کلمبیا در رتبه سی و یکم، انستیتو فدرال فناوری زوریخ رتبه سی و پنجم و دانشگاه ملبورن رتبه سی و ششم را از آن خود کرده‌اند.
گزارشی از رتبه‌بندی جدید بهترین دانشگاه‌های جهان/رتبه‌بندی داخلی و منطقه‌ای دانشگاه‌های ایران در سال ۲۰۱۷+جدول
در میان پنجاه دانشگاه برتر، دانشگاه تویو در رتبه چهل و چارم قرار گرفته است. همچنین دانشگاه کینگز کالج لندن در رتبه چهل و پنجم و دانشگاه سیدنی در رتبه چهل و پنجم قرار دارند. دانشگاه کپنهاگ در رتبه چهل و نهم و دانشگاه مک گیل در رتبه پنجاهم قرار دارند.
در این رتبه‌بندی، رتبه بهترین دانشگاه‌های ایران نیز بدین ترتیب است: دانشگاه شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی اصفهان،‌ دانشگاه امیرکبیر،‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه تربیت مدرس،‌ دانشگاه تبریز،‌ دانشگاه فردوسی مشهد که به ترتیب رتبه یکم تا دهم بهترین دانشگاه‌های ایران را به خود اختصاص داده‌اند. در این رتبه‌بندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رتبه یازدهم قرار گرفته است. در میان دانشگاه‌های آسیایی، دانشگاه شریف رتبه پنجاه و نهم را از آن خود کرده است و دانشگاه تهران در رتبه شصت و نهم قرار گرفته است. هم‌چنین در میان صد دانشگاه برتر آسیایی، دانشگاه صنعتی اصفهان در جایگاه نود و یکم قرار گرفته است.
گزارشی از رتبه‌بندی جدید بهترین دانشگاه‌های جهان/رتبه‌بندی داخلی و منطقه‌ای دانشگاه‌های ایران در سال ۲۰۱۷+جدول
رتبه اول تا پنجم بهترین دانشگاه‌های آسیایی در سال ۲۰۱۷ میلادی بدین شرح‌ هستند: دانشگاه توکیو، دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه پکن، دانشگاه تسینگ هوا چین و دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور.
گزارشی از رتبه‌بندی جدید بهترین دانشگاه‌های جهان/رتبه‌بندی داخلی و منطقه‌ای دانشگاه‌های ایران در سال ۲۰۱۷+جدول
سال گذشته نیز نشریه تایمز رده‌بندی‌ای را انجام داده بود. در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۶ هفت دانشگاه ایران از لخاظ کیفی در میان ۹۸۰ دانشگاه دیده می‌شدند. این دانشگاه‌ها عبارت بودند از دانشگاه علم و صنعت و سپس دانشگاه صنعتی شریف (هر دو در رده 501 تا 600 دانشگاه اول)، دانشگاه امیر کبیر، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه خواجه نصیر طوسی، دانشگاه شیراز و دانشگاه تهران (رده 601 تا 800 دانشگاه)، و دانشگاه‌های فردوسی مشهد، آزاد اسلامی کرج، شهید بهشتی تهران، دانشگاه یزد و دانشگاه زنجان (رده 800+ دانشگاهی).