مدير كل پزشكي قانوني استان از ارجاع هزار و 642 مورد همسر آزاري طي شش  ماه امسال به مراکز پزشكي قانوني خبر داد و افزود: اين آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار (4) درصد افزایش داشت.

به گزارش ونگ وا به نقل از روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني مازندران ، دكتر علی عباسی افزود: همسرآزاري به شکل‌هاي مختلف در جوامع بروز مي‌کند و در هر خانواده‌اي با هر شرايط و موقعيت اجتماعي ممکن است نمونه‌اي از همسرآزاري وجود داشته باشد.

وي افزود: براساس آمار مراجعه كنندگان به مراکز پزشكي قانوني استان در شش

ماه امسال ، از تعداد  هزار 642 مورد همسرآزاري ثبت شده  1613 مورد زن و 29

مورد مردان شاكي بودند .اگر چه با توجه به عدم مراجعه اغلب موارد به محاکم

قضایی و پزشکی قانونی آمار دقیقی از میزان همسر آزاری وجود ندارد.

بیشترین و کمترین ماه

ایشان تصریح کرد: مرداد ماه با 287 مورد (283زن و 4 مرد ) ، تیر با 285 مورد (283زن و 2 مرد ) و خرداد با 277 مورد (275زن و 2 مرد ) به ترتيب بيشترين و اردیبهشت با 254 مورد (246 زن و 8 مرد) كمترين مراجعين همسرآزاري در آن اتفاق افتاد.

بیشترین و کمترین شهرها

وي تصريح كرد : در شهر ستان هاي  ساری و میاندرود با 404 مورد (398زن و 6 مرد ) ، بابل با 193 مورد (191زن و 2 مرد ) و قائمشهر و سیمرغ با 183 مورد (174زن و 8 مرد) ببيشرين  رامسر با 17 (زن )  و عباس آباد با 24 مورد(زن) کمترین آمار مراجعين همسرآزاري در آن ثبت شده است.

مدير كل پزشكي قانوني مازندران افزود : از آنجائیکه افراد آزار ديده جهت انجام معاينات و تعيين نوع صدمه‌ها به سازمان پزشکي قانوني کشور مراجعه مي‌کنند، اين امر زمينه مناسبي را جهت انجام بررسي‌هاي علمي يافتن راه‌حل‌هاي مناسب در زمينه رفع مشکلات ناشي از همسرآزاري در اين سازمان فراهم ساخته است.

اين مقام اجرايي استان بالا بردن سطح فرهنگي جامعه، مهارت‌هاي زندگي، بهبود شرايط زندگي و نيز توجه به سنت‌ها و احاديث بزرگان ديني و ترويج فرهنگ ديني در امر ازدواج و روابط خانوادگي و اجتماعي مي‌توان موارد همسرآزاري را به حداقل رساند.