رییس‌جمهور گفت: بخاطر حضور شما مردم بزرگ و هدایت‌های رهبری بود که دیپلمات‌های قهرمان ما توانستند برابر تمام دنیا مذاکره‌ای کنند که خلاف تاریخ گذشته در یک روز شش قطعنامه علیه ایران را لغو کنند.

به گزارش خبرآنلاین حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع مردم شهرستان خمین، گفت: اینکه رای مردم و صندوق آرا بتواند پایه مدیریت باشد و قانون خدا قانون حاکم بر جامعه باشد، از دیدگاه متحجران قابل جمع نبود. می‌گفتند یا فرمان خدا یا رای مردم؛ اما این امام بود که در ایامی که در پاریس بود، شعار جمهوری اسلامی ر اعلام کردند. قبل از آن شعار استقلال آزادی حکومت اسلامی، شعار ما بود اما بعد از اعلام امام شعار انقلاب به استقلال آزادی جمهوری اسلامی تبدیل شد. انقلابی بودن یعنی همین شعار. همه انقلاب ما و نظام اسلامی در همین شعار خلاصه شده است. این ملت بزرگ و عزیز و هرگز نخواهد گذاشت آزادی و استقلال ملت از دست برود. اگر امام نبود، شما فکر می‌کنید چیزی به نام هنر اسلامی و انقلابی داشتیم؟ سینمای و موسیقی اسلامی و انقلابی داشتیم؟ عده‌ای با همه این‌ها مخالف بودند. حتی اگر جرات می‌کردند، با دانشگاه‌ها هم میانه‌ای نداشتند. این امام بود که وحدت حوزه و دانشگاه را به ارمغان آورد.

اهم سخنان وی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

* شما فکر می‌کنید اگر امام نبود امروز این همه زنان و بانوان بزرگوار می‌توانستند در این وزرشگاه اجتماع کنند؟ برخی آن زمان می‌گفتند زنان نباید در تظاهرات خیابانی شرکت کنند، چون اگر شعار بدهند صدای آن‌ها به گوش نامحرم می‌رسد. می‌گفتند نباید زنان پای صندوق آرا بیایند و زنان برای تحصیل در دانشگاه آفریده نشدند. زنان فقط حق خانه‌داری و زندگی سنتی دارند. البته مادر بودن افتخاری بزرگ است. امام بود که مقام والای زنان را در چارچوب قانون اسلام و سنت نبوی به نقطه اوج در کشور رساند.

*آن‌ها که می‌آمدند نوفل لوشاتو، می‌دیدند امام زیر خیمه‌ای نماز جماعت به پا می‌کرد و زنان و مردان برای نماز به صورت مخلتط می‌ایستادند. آن زمان از نظر برخی علما زنان نباید در نماز جلو‌تر از مردان می‌ایستادند اما طبق فتوای امام اگر در نماز زن جلو‌تر از مرد بایستد، اشکال ندارد. عکس زمان نوفل‌لوشاتو را ببینید، برخی علما می‌گفتند چطور نماز بخوانیم؟ می‌گفتیم اگر اشکال داشته باشد، خود امام می‌گوید.

* شما فکر می‌کنید اگر امام نبود می‌گذاشتند بعد از ۴۷ روز از انقلاب مردم پای صندوق رای بیایند و انتخاب کنند؟ اگر امام نبود می‌گفتند حکومت اسلامی رای ندارد و به کسی ارتباطی ندارد. این مردم بودند که پای صندوق آرا و ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رای دادند.

*{ در پاسخ به شعار «روحانی متشکریم» از سوی مردم } شما مردم بزرگ ایران بودید و این هدایت‌های رهبری بود که توانست شرایطی را فراهم کند تا دیپلمات‌های قهرمان ما برابر تمام دنیا مذاکره‌ای کنند که خلاف تاریخ گذشته در یک روز شش قطعنامه علیه ایران را لغو کنند.

* مردم عزیز خمین آیا این برای ما افتخار بود که کشتی بزرگ نتواند به سمت ایران حرکت کند، به دبی برود، بار را خالی کند و با لنج کانتینر‌ها را به بندرعباس آورده و برای هر کانتینر ۷۰۰ دلار بدهیم آیا این موفقیت سیاست خارجی ایران نیست. حواله بانکی به‌وسیله بانک‌ها ده تا بیست درصد هزینه انتقال داشته باشد و امروز که ارتباط بانک مرکزی ما با بانک‌های دنیال برقرار شده و این ده درصد به جیب دلال‌ها نمی‌رود، آیا این موفقیت نیست؟ اینکه محصولات پتروشیمی ایران در تحریم بود و امروز می‌توانیم با افزایش قابل‌ملاحظه پتروشیمی و خودرو تولید کنیم، آیا این آزادی تجارت برای جمهوری اسلامی و ملت ایران افتخار نیست؟

*{با اشاره به برخی هجمه‌های انتقادی علیه دولت} می‌گویند دولت یازدهم چشم به دنیای خارج دوخته است. تا پیش از این‌که برجامی به ثمر برسد، تورم ۴۰ درصد را به ۱۵ درصد رساندیم؛ نگاه ما به کجا بود؟ می‌گویند نگاه این دولت به کشورهای غربی است؛ قبل از این‌که برجام به نتیجه برسد ما رشد منفی اقتصادی را به رشد اقتصادی مثبت ۳ درصد رساندیم. آیا این افتخار نیست؟ همه ما باید از رهبری تشکر کنیم. راهنمایی رهبری و حمایت شما مردم بود که پرچم برجام به اهتزاز درآمد.

*باید جوان‌های عزیزمان را که از بیکاری رنج می‌برند، به شغل متناسب با تحصیلات عالیه‌شان برسانیم. برادران و خواهران عزیز. آن زمان که نفت ما به قیمت ۱۲۰ تا ۱۴۰ دلار فروش می‌رفت، از سال ۸۶ تا ۹۱ اشتغال خالص ۱۲ هزار نفر بود اما در یک سال گذشته اشتغال خالص ۷۱۴ هزار نفر است که این آمار اخیر مرکز آمار ایران است که البته تا رسیدن نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

* امنیت در سایه رزمندگان عزیز ما و نیروهای امنیتی وجود دارد و روابط تجاری ما با دنیا رو به رونق است و کارخانه‌های ما یکی بعد از دیگری از حالت رکود خارج شده و فعال می‌شود. امروز رییس بانک مرکزی در اراک اعلام کرد که ۱۲ هزار ۵۰۰ واحد صنعتی کوچک فعال شده و تسهیلات دریافت کرده‌اند.

* درست گفته‌اند که این شهر نیاز به اینترنت پرسرعت دارد و دولت یازدهم در فکر تشکیل شبکه ملی اطلاعات است و قدم‌های بسیاری برای تجهیز زیرساخت‌ها برداشته که این کار به‌معنای ایجاد اشتغال است و اگر می‌خواهیم با فناوری نوین اشتغال ایجاد کنیم، یکی از راه‌ها متصل کردن شهر و روستای کشور به اینترنت پرسرعت است.

* بعد از سال‌ها بلاتکلیفی و فراز و نشیب، جاده اراک به خمین متصل شد و ان‌شاءالله این مسیر باید ادامه پیدا کند.در این سفر بودجه‌ای به مبلغ ۱۴/۸ میلیارد تومان برای به انجام رساندن طرح‌های خمین مصوب کردیم و همچنین برای راه اصلی خمین-محلات ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مقرر کردیم و تصمیم گرفته شد که ۲۲ میلیارد تومان برای بیمارستان جایگزین بیمارستان امام خمینی (ره) که به‌لحاظ ساختمانی نیاز به بازسازی دارد، اختصاص یابد. همچنین درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان خمین افتتاح شد و بهره‌برداری از شبکه نسل سوم ایرانسل نیز در این شهر آغاز می‌شود.

*{ با اشاره به تصویب دو طرح در جلسه هیات وزیران} دو اقدام مهمی که مقرر شد در این شهرستان اجرا شود، یکی اجرایی کردن طرح مهم پتروشیمی در خمین و به دنبال آن فعالیت برای کارخانه خودروسازی است که وزیر صنعت برای به انجام رساندن این طرح مامور شد و اینجا تاکید می‌کنم هر دو طرح را دنبال کنید و بنده شخصاً‌ با تمام توان حمایت می‌کنم که این دو طرح اجرایی شود.