سردار بابایی فرمانده جدید سپاه کربلای مازندران

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: رزمایش بزرگ گردان‌های بیت المقدس و کوثر به مدت دو هفته در مازندران برگزار می‌شود.

 سرتیپ دوم پاسدار محمد حسین بابایی عصر امروز در نشست خبری رزمایش گردان‌های بیت المقدس و کوثر سپاه کربلا در سالن اجتماعات سپاه ساری اظهار داشت: امنیت ایران مرهون ایستادگی، پایمردی و آمادگی مردمان این خطه و دیار است.

وی افزود: سپاه پاسداران موظف به جذب، ساماندهی و آموزش مردم در عرصه پاسداری از انقلاب اسلامی بوده است و سپاه تلاش دارد تا مردم را با تهدیدات نظامی آشنا تا در مواقع لزوم با دشمنان برخورد شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه 6، 7، 13 و 14 آبانماه در سراسر استان در دو مرحله رزمایش داریم، تصریح کرد: 98 گردان بیت المقدس و 10 گردان کوثر وارد رزم می‌شوند.

بابایی با بیان اینکه امسال به دلیل شرایط جغرافیایی دو رزمایش دفاع از ساحل با 10 گردان و رزمایش جنگ در جنگل با 10 گردان در سطح شهرهای استان برگزار می‌شود، افزود: دفاع از کوی و برزن، مقابله با ناآرامی‌ها و امداد و نجات دومین رزمایش قابل برگزاری از سوی بسیجیان گردان‌های بیت المقدس و کوثر است.

وی با اعلام اینکه دو رزمایش دفاع از ساحل و جنگ در جنگل با هدف مقابله با تهدیدات امنیتی است، گفت: تمریناتی در حوزه پدافند غیرعامل در حوزه بیوتروریسم نیز برنامه‌ریزی شده که در حاشیه رزمایش تدارک دیده شده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه هیچ‌گاه از تهدیدات امنیتی غفلت نمی‌کنیم، افزود: این رزمایش در قالب چهار قرارگاه حضرت نوح(ع)، ابوالفضل(ع)، امام رضا(ع) و امام سجاد(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نشان دادن اقتدار مردم مازندران، بسیجیان آموزش دیده به دشمن از اهداف اصلی رزمایش است، گفت: بسیج برای دشمنان بیم آفرین و دوستان امیدآفرین است و دشمنان برداشت خود را از این رزمایش دارند.

بابایی با بیان اینکه دشمن همواره قصد دارد در کشور درگیری و ناامنی صورت دهد، افزود: طرح استکبار طرح پلید ضد اسلامی برای ضربه زدن شیعه و سنی بوده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه اقتدار نیروهای انقلاب به حدی بوده که دشمنان از مبدا حرکت خود در خارج مرزها قابل کنترل بوده و بنا به تدبیر در داخل و مرزهای کشور دستگیر می‌شوند، گفت: در دهه 60 شاهد ناامنی و ترورهای بسیار گسترده در سطح کشور بودیم که توسط نیروهای جان برکف مردمی و بسیجی تحرکات از بین رفته است.

بابایی با بیان اینکه با کمک عامه مردم و افزایش سطح تخصصی دست اندرکاران تاکنون دشمن به ایجاد تحرکات امنیتی در استان ناموفق بوده است، تصریح کرد: استکبار آرزوی این را دارد تا آرامش مردم ایران را مخدوش کند.

وی با اشاره به اینکه همکاری و مشارکت جدی مردم در حفظ امنیت با نیروهای نظامی سبب ارتقا شاخص‌های امنیتی در استان شده است، گفت: امنیت در اجتماع وظیفه همگانی بوده و با مشارکت مردم این امر محقق می‌شود.