هم‌زمان با هفته تربیت بدنی همایش بزرگ دوچرخه‌سواری با شعار «بیایید در کاهش ترافیک سهیم باشیم» در نکا برگزار شد.

 برگزاری همایش‌های مختلف دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی خانوادگی، کوهنوردی و … از جمله ورزش‌هایی است که علاوه بر توجه به سلامت، آحاد جامعه را به میدان آورده و شور و نشاط خاص و ارتباط با هم‌نوع را در جامعه تقویت می‌کند.

همایش بزرگ دوچرخه‌سواری در نکا هم با هدف افزایش سلامت در جامعه، تأکید بر کاهش ترافیک و استعدادیابی برای شناسایی افراد مستعد در دوچرخه‌سواری و تقویت این ورزش پیش از ظهر امروز جمعه در نکا برگزار شد.

فرهنگ‌سازی و استفاده از دوچرخه در سطح شهر از جمله مسائلی است که سال‌های اخیر با دقت توسط مدیران شهری در نقاط مختلف دنبال می‌شود تا ضمن استفاده از دوچرخه و گسترش آن از آلودگی‌های ناشی از سوخت خودروها کم شود که برگزاری این همایش‌ها تأثیر فراوانی در این امر دارد.

* تفریح سالم از طریق ترویج ورزش دوچرخه‌سواری

رئیس اداره ورزش و جوانان نکا در گفت‌وگو با فارس، گفت: ترویج فرهنگ زندگی سالم در بین گروه‌های مختلف جامعه اهداف مهمی است که در قالب ورزش دنبال می‌شود که تفریح سالم از طریق ترویج ورزش دوچرخه‌سواری در بین جامعه، یکی از این موارد است.

مجتبی رضایی با اشاره به برگزاری همایش‌های مختلف همگانی همچون همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در مناسبت‌های مختلف در سطح شهرستان نکا، یادآور شد: برگزاری همایش دوچرخه‌سواری در نکا امروز جمعه، هم با هدف نهادنیه کردن استفاده از دوچرخه و توجه به این ورزش در دستور کار قرار گرفت که برای ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه انتظار می‌رود همه ما در این فرهنگ سازی تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه ورزش نکا در بخش قهرمانی از رشد مناسبی برخوردار است و چهره‌های مختلف ورزشی در تیم‌های ملی توپ زده و بازی می‌کنند، یادآور شد: علاوه بر این حضور در تیم‌های مطرح ملی، ورزشکاران ما دارای مدال‌های  رنگارنگی در رشته‌های متفاوتی نظیر تکواندو، کاراته، والیبال و … هستند.

* حضور دو جانباز مدافع حرم در همایش دوچرخه‌سواری نکا

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری نکا در حاشیه برگزاری این همایش در گفت‌وگو با فارس، گفت: این همایش به‌مناسبت هفته تربیت بدنی و نهادنیه کردن فرهنگ استفاده از دوچرخه با حضور دو جانباز مدافع حرم انجام شد.

عبدالمطلب کریمی همچنین با بیان اینکه همایش بزرگ دوچرخه‌سواری نکا با گرامیداشت یاد و خاطره شهید شاخص طلاب مازندران در سال 95 سردار حجت‌الاسلام علی‌اصغر کریمی برگزار ‌شد، اظهار کرد: ما هرچه داریم از شهدا و رزمندگان طول دفاع مقدس و رزمندگان دفاع از اسلام است که در مناسبت‌های مختلف نباید از ذهن و یادمان حذف شوند.

وی ادامه داد: همایش بزرگ دوچرخه‌سواری نکا، در تمامی گروه‌های سنی و با شعار «بیایید در کاهش ترافیک سهیم باشیم»  برگزار ‌شد تا همه با هم برای داشتن زندگی و جامعه سالم تلاش کنیم.

کریمی با بیان اینکه شرایط حضور در این همایش برای همگان فراهم بوده است، افزود: همه افراد با هر شرایطی و با هر نوع دوچرخه‌ای در این همایش شرکت کردند و با اطلاع‌رسانی که در سطح شهرستان انجام شده بیش از 150 نفر از شهروندان در این همایش حضور پیدا کردند.

کریمی ادامه داد: تأکید بر سلامت، کاهش ترافیک و آلودگی هوا و استعدادیابی دوچرخه‌سواران نکایی از اهداف مهم این همایش است که در این گردهمایی سعی شد تا افراد توانمند در دوچرخه‌سواری شناسایی شده و برای رشد این ورزش تلاش شود.

وی در پایان گفت: رکاب‌زنی در هفته دفاع مقدس تا مشهد مقدس، رکاب‎زنی به شلمچه، کربلا و مرقد امام راحل از جمله برنامه‌هایی است که در کارنامه خود داریم و در سال 96 تلاش داریم تا با همکاری هیأت دوچرخه‌سواری سپاه کربلای مازندران، در اربعین حسینی تا کربلا رکاب بزنیم.