رییس فراکسیون امید مجلس تاکید دارد تصمیم دولت برای ترمیم کابینه درست و در راستای مطالبات مردم است.

 محمدرضا عارف در جمع خبرنگاران پارلمانی حضور یافته بود در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین درباره اخبار مربوط به ترمیم کابینه دولت یازدهم، گفت: این تغییرات مطالبات مردم بود و از دولت بخاطر این تصمیم تشکر می‌کنم. اگرچه یکی دوماه دیر اتفاق افتاد ولی امیدواریم که بازتاب مثبتی در ایجاد فضای جدید داشته باشد و نتیجه آن نیز تلاش بیشتر دولت برای پاسخگویی به مطالبات مردم به ویژه در بخش های اقتصادی باشد.

وی با اشاره به اینکه این ترمیم کابینه می تواند در حوزه اقتصادی هم اتفاق افتد، گفت: کشور نیاز به یک تحرک جدید در بخش اقتصادی دارد، گرچه دولت دستاوردهای خوبی در این بخش دارد و آمارها و شاخص ها گویای این مطلب است ولی باید این تغییرات در زندگی روزمره مردم حس شود.

رییس فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: مردم باید احساس کنند که زندگی شان تغییر کرده است. ما فکر می کنیم باید دولت تحرک بیشتری داشته باشد تا مردم دستاوردهای اقتصادی دولت به ویژه در بخش اشتغال که باعث نگرانی زیاد خانواده ها شده است را حس کنند. در واقع دولت در بخش های اقتصادی با یک برنامه ریزی جدی تر به بخش اشتغال اولویت بیشتری بدهد.

رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که چه قدر فضای مجلس را برای رای دادن به وزرای پیشنهادی جدید دولت مناسب می دانید؟ گفت: با تعاملی که دولت با مجلس دارد فضا خوب خواهد بود و امیدواریم که در این راستا فضا مطلوب باشد.

خبرنگاری از عارف در این مورد پرسید که آیا فراکسیون امید مجلس پیشنهادی در مورد وزرا به دولت خواهد داد که وی پاسخ داد: پیشنهاد را ما نباید بدهیم، در این راستا ما تعامل داریم و کمک می کنیم وزرای شایسته و اهل فن انتخاب شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزرای جدید می توانند تغییر اساسی ایجاد کنند، اظهار داشت: زمان در این راستا وجود دارد، به نظرم هر فردی که وزیر می شود نباید برای چند ماه آینده برنامه ریزی کند بلکه باید برای پنج سال آینده برنامه ریزی کند که بتواند برنامه جامعی برای دو دوره داشته باشد.