چرا ترامپ هنوز هم در اکثر نظرسنجی ها علیرغم افشاگری هایی که علیه او صورت گرفته تنها با چند امتیاز اندک پشت سر هیلاری کلینتون قرار گرفته است.
از اعلام تعهد ترامپ درباره عزم‌اش برای مذاکرات مجدد درباره معاملات تجاری تا بحث‌های سرسختانه‌اش درباره تروریسم، پنج عامل اساسی وجود دارند که نشان می‌دهند چرا نامزد جمهوریخواهان علیرغم افشاگری‌های صورت گرفته علیه او، هنوز هم می‌تواند آرای میلیونی‌ها رای‌دهنده را در انتخابات هشتم نوامبر جذب کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه «ایندیپندنت» با انتشار گزارشی درباره برگ‌های برنده‌ای که ترامپ نامزد جمهوریخواهان برای پیروزی در انتخابات علیرغم افشای فایل صوتی اخیر درباره صحبت‌های رکیک و مبتذل او درباره زنان در دست دارد، می‌نویسد: «ژوئن سال گذشته زمانی که ترامپ در آسمان‌خراش خود پشت تریبون رفت تا نامزدی‌اش را برای حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری اعلام کند یک صدا به صورت واحد از سوی هوادارانش به گوش می‌رسید: «ترامپ ترامپ تو آن کسی هستی که ما به آن نیاز داریم» صدای ترامپ، صدای مردی بود که همانند هوادارانش از نهادهای سیاسی آمریکا خسته شده بود. او در میان بهت‌زدگی جمهوریخواهان به دلیل کسب هواداران زیاد به نامزد نهایی حزب در ماه جولای گذشته تبدیل شد. اما باید اشاره کرد که علیرغم انتشار اخیر فایل صوتی مربوط به سال ۲۰۰۵ میلادی، ترامپ هم هم دارای پشتیبانی قوی در میان پایگاه رای‌دهندگان خود به خصوص در ایالات جنوبی امریکا است».
۵ دلیلی که باعث می‌شوند ۴۰ میلیون آمریکایی به ترامپ رای بدهند
این روزنامه بریتانیایی می‌نویسد: «او از قانون آزادی حمل و استفاده از اسلحه حمایت می‌کند. نسبت به مخالفت با سقط جنین متعهد است و درباره مبارزه سخت‌گیرانه‌تر علیه تروریسم و داعش حرف‌هایش باب میل رای‌دهندگان جمهوریخواه است. حدود ۱۲۰ میلیون نفر در تاریخ هشتم نوامبر رای خواهند داد و کارشناسان و تحلیلگران مسائل سیاسی پیش‌بینی می‌کنند که دست کم ۴۰ میلیون نفر به نامزد جمهوریخواهان رای دهند».
اما چرا ترامپ هنوز هم در اکثر نظرسنجی‌ها علیرغم افشاگری‌هایی که علیه او صورت گرفته تنها با چند امتیاز اندک پشت سر هیلاری کلینتون قرار گرفته است.
ایندیپندنت در ادامه به عوامل مهم تاثیرگذار در تداوم حمایت از ترامپ در میان هواداران جمهوریخواه او پرداخته است.
۱-او خواستار سروسامان دادن اقتصاد امریکا است
او پولدار است پول از دست داده اما دوباره بلند‌ شده است. معاملات زیادی انجام داده و آسمان‌خراش‌های بلندی ساخته است. او هم‌چنین می‌گوید که کارزارش را با پول خود هدایت کرده و صحت و سلامت سیاسی دارد. به میلیون ها امریکایی درباره قدرت و موفقیت خود در کسب و کارش می‌گوید. «شان گیلمارد» استاد علوم سیاسی در دانشگاه برکلی در این باره می‌گوید: «یک انگیزه مهم برای بسیاری از امریکایی‌ها جهت رای دادن به یک نامزد در انتخابات احساس قدرتی است که آن نامزد به آنان می‌دهد. امریکایی‌ها در طول یک دهه گذشته احساس اضطراب زیادی دارند و قدرت یک نامزد به آنان اطمینان‌خاطر می‌دهد». او می‌افزاید«در مورد اقتصاد از دست رفته برای طبقه متوسط و ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد ترامپ وعده‌های قابل توجهی داده است».
او معتقد است که علیرغم گزارش تازه افشاگرانه نیویورک‌تایمز علیه فرار مالیاتی ترامپ، رای‌دهندگان امریکایی به‌طور تاریخی نسبت به موفقیت فردی در کسب و کار احترام می‌گذارند؛ حتی اگر او در این میان با چالش‌هایی نیز مواجه بوده باشد.
۲-وعده پاره کردن معاملات تجاری بین المللی‌ای که به ضرر امریکا است و مذاکره مجدد برای شرایط بهتر برای ایالات متحده
ترامپ به طور مداوم می‌گوید که نفتا پیمان امضا شده توسط بیل کلیتون یک فاجعه بوده است. او می گوید که این پیمان سبب شد تا تعرفه واردات کالاهای چینی کاهش یابد. او متعهد شده که این وضعیت را تغییر می‌دهد و از روند خروج شرکت‌های امریکایی از ایالات متحده جلوگیری می‌کند. «دایانا اوون» استادیار ارتباطات، فرهنگ و فناروی در دانشگاه جورج داون می‌گوید که تجارت موضوعی است که واقعا نزد رای‌دهندگان ترامپ اهمیت دارد. او می‌گوید: «ترامپ می‌گوید که افزایش واردات کالاهای چینی سبب شده تا امریکایی‌ها شغل‌شان را از دست دهند. برخی از مردم امریکا اکنون برای امرار معاش دو یا سه شغل دارند».
۳-دفاع ترامپ از ارزش‌های جمهوریخواهانه
ترامپ پیشتر یک دموکرات بود اما او موفق به اتخاذ موضعی شده است که جمهوریخواهان کلاسیک می‌پسندند. حمایت او از قانون‌ آزادی اسلحه، موضعش در قبال مالیات، سقط جنین و مهاجرت از جمله این موارد هستند. شورای پژوهش خانواده از نهادهای محافظه‌کار و انجمن ملی اسلحه امریکا او را تایید کرده‌اند. «جفری اسکلی» تحلیلگر سیاسی معتقد است که شعارهای او حتی می‌تواند رای‌دهندگان پروتستان انجیلی را نیز به سوی خود جلب کند چرا که او مخالف سقط جنین، موافق ارزش زندگی‌ و مخالف ازدواج همجنس گرایان است.
۴-موضع ضدمهاجرتی ترامپ
ترامپ آشکارا در میان طرفدارانش گفته بود که باید در مرز مکزیک و ایالات متحده دیوار ساخته شود. موضع ضد‌مهاجرت او در میان رای‌دهندگان جمهوریخواهان طرفداران زیادی دارد. ترامپ با طرح موضوع تشدید امنیت مرزی و بررسی پرونده و سوابق پناهندگان مسلمان سوری و جلوگیری از مهاجرت غیر‌قانونی محبوبیت زیادی در میان رای‌دهندگان پیدا کرده است.
۵-ترامپ ارائه‌دهنده چهره و وعده‌هایی متفاوت است
او به عنوان یک تاجر موفق و یک مجری محبوب می‌شناسند و موفق شده تا چهره‌ای متفاوت از خود نشان داده است. نام را در امریکا همه می‌دانند. او تصویر سنتی از یک سیاستمدار را شکسته است و نور امیدی را به افراد تحصیل‌نکرده نشان می‌دهد و باعث ایجاد نوستالژی در میان رای‌دهندگان ‌مسن‌تر شده است. شعار او در این‌باره که امریکایی بزرگ باز هم امکان‌پذیر است برای رای‌دهندگان جذابیت دارد.