مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: به منظور رونق گردشگری، ساخت جزیزه و اسکله گردشگری برای توسعه گردشگری بین شهری در دریای مازندران پیگیری می شود.
  سیاوش رضوانی در گفت وگو با ایسنا در مورد اهمیت گردشگری دریایی و اینکه طی این سال ها اقدامات جدی در مازندران حوزه دریای خزر  صورت نگرفته است، اظهار کرد: گردشگری در دریای خزر از موضوعات بسیار مهمی است که مغفول مانده است و نیازمند اقدامات جدی تر همراه با برنامه ریزی مدون است.

وی افزود: اینکه تنها در تعطیلات و فصل گرما تنها استفاده از چند پلاژ گردشگری معرفی شود، به معنای توسعه گردشگری نیست، زیرا این امر خواه ناخواه اتفاق می افتد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران با تاکید بر توسعه گردشگری در دریای خزر، گفت: از زمانی که به این سمت در مازندران منصوب شدم موضوعات مهمی را در حوزه دریای خزر از جمله گردشگری دریایی در حال پیگیری هستم.

رضوانی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در این حوزه، بیان کرد: در دریای خزر در حوزه مازندران تعدادی از سرمایه گذاران در کنار دریا در حال ایجاد هتل های بزرگ هستند که درخواست ایجاد جایگاه و اسکله مخصوص گردشگری را در دریا به اداره کل داده‌اند که مورد حمایت قرار می گیرند.

وی ادامه داد: هر شخصی که بخواهد گردشگر و توریست را از طریق دریا وارد استان کند، در طول چند روز گردش دریایی خود نیازمند مکان مناسب جهت اقامت در ساحل برای چند ساعت و تا یک شبانه روز است و تنها در این خلاصه نمی شود که توریست در داخل دریا سفر کند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران تصریح کرد: گردشگری در دریای خزر در این نیست که کسی وارد کشتی و یا شناور تفریحی شود و نقطه ای دیگر پیاده شود بلکه باید از ساحل رامسر تا گمیشان چند جایگاه و ایستگاه مجهز به اسکله همراه با هتل و استراحتگاه باشد تا موجب ماندگاری گردشگر شود.

وی با تاکید بر ارتقای گردشگری دریایی، خاطرنشان کرد: ایجاد دریانوردی بین شهری و تقویت آن از رامسر تا گمیشان جزو برنامه های کاری اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران است که باید از طریق بخش خصوصی اقدام شود.

این مسئول اضافه کرد: ایجاد و ساخت جزیره‌ای در سواحل مازندران جزو برنامه‌ها است تا شناوری که از رامسر حرکت می کند در طول مسیر خود در چند نقطه و هتل بتواند توقف کند تا یک تور یک هفته‌ای خوب را داشته باشد که این امر از طریق بخش خصوصی در حال پیگیری است.

رضوانی افزود: هر گونه ساخت و ساز در دریا باید با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی به بخش صورت گیرد و این امر طبق بند ۳ قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی از سال ۴۸ اجرایی شده است و همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذارانی که قصد ایجاد هتل در ساحل و جایگاه و اسکله دردریا را دارند باید در ابتدا از سازمان بنادر و سپس از محیط زیست و منابع طبیعی مجوز بگیرند.