در نقشه همدلی تهیه شده توسط این دانشگاه امریکا از نظر میزان همدلی و یکدلی مردمانش در رتبه هفتم است در حالی که اکوادور و عربستان سعودی در صدر جدول قرار گرفته‌اند. رسانه‌های امریکایی نتیجه این تحقیق را تعجب‌آور خوانده‌اند.
 محققان دانشگاه‌های میشیگان، شیکاگو و ایندیانا به تازگی پژوهشی را درباره میزان همدلی در کشورهای مختلف جهان انجام داده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در نقشه همدلی تهیه شده توسط این دانشگاه امریکا از نظر میزان همدلی و یکدلی مردمانش در رتبه هفتم است در حالی که اکوادور و عربستان سعودی در صدر جدول قرار گرفته‌اند. رسانه‌های امریکایی نتیجه این تحقیق را تعجب‌آور خوانده‌اند.
پس از عربستان سعودی، پرو، دانمارک، امارات، کره‌، امریکا، تایوان، کاستاریکا و کویت قرار گرفته‌اند. در این نقشه لیتوانی کمترین میزان همدلی در میان مردمانش را دارد. نزدیک به هفت کشور از ده کشور با کمترین میزان همدلی در میان کشورهای واقع شده در شرق اروپا بوده‌اند.
در این ارزیابی ۲۰۴ هزار نفر از ۶۳ کشور جهان مورد پرسش و ارزیابی قرار گرفته‌اند. نکته جالب آن است که برخی از کشورهایی که در رتبه نخست قرار گرفته‌اند کشورهایی هستند که آمار تجاوز و جنگ در آن‌ها بالاست‌.
متاسفانه در این بررسی مشخص شده که ایران جزو کشورهایی با درجه همدلی پایین است‌. رنگ خاکستری در نقسه‌ نشان‌دهنده همدلی کمتری و رنگ قرمز هر چه به تیرگی می‌رود نشان‌دهنده همدلی بیش‌تر است.
همدلی و یکرنگی در کدام کشورها بیشتر است؟+نقشه