مدیر کل آموزش و پرورش مازندران خبر داد

به گزارش ونگ وا، سیدعلی قاسمی صبح امروز در جلسه کارگروه سلامت استان مازندران در ارتباط با ساماندهی بوفه مدارس اظهار کرد: اجرای این طرح در حال حاضر به سازمان دانش‌آموزی استان واگذار شده است.

وی افزود: در طرح ساماندهی بوفه مدارس به دلیل وجود مسائل اقتصادی با حاشیه‌های نیز مواجه هستیم، اجرای این طرح ممکن است باعث بلند شدن سر و صدای عده‌ای در استان شود ولی همه تلاش ما این است که این طرح به صورت مناسب اجرایی شود، از طرفی در کمیته ساماندهی بوفه مدارس در استان انجمن اولیاء و مربیان عضو هستند و می‎توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به چالش‌های که برخی از مدارس با آن مواجه هستند، افزود: در عباس‌آباد نکا زباله‌ها کنار مدرسه دپو می‌شود که این موضوع مشکلاتی را برای دانش‌آموزان به لحاظ تنفسی به وجود می‌آورد و مسائل از این دست در برخی از شهرها با آن مواجه هستیم.

وی یکی از چالش‌های جدی در حوزه مدارس نبود سرویس‌های بهداشتی مناسب و به اندازه نیاز دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: در این بخش تا حدودی مشکلاتی داریم، مدرسه‌ای در استان داریم که با وجود 150 دانش آموز تنها دو چشمه سرویس بهداشتی دارد که انتظار داریم که این بخش نهادها به کمک آموزش و پرورش بیایند.

دپوی زباله در نزدیکی یکی از مدارس مازندران

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: دپوی زباله در نزدیکی یکی از مدارس در استان مشکلات تنفسی را برای دانش آموزان به وجود می آورد.

در ادامه معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در ارتباط با ساماندهی بوفه مدارس، اظهار کرد: از ظرفیت انجمن و اولیاء برای ساماندهی بوفه در مدارس استفاده کرد.

علیرضا یونسی خاطر نشان کرد: مسؤولان آموزش و پرورش انجمن اولیاء و مربیان را به مدرسه دعوت کرده، ابتدا اقدامات انجام شده را مطرح، پس از آن چالش‌ها را با خانواده‌ها در میان و سپس حقایق بهداشتی درمانی را به صورت روشن اعلام کنند و برای ساماندهی آن راهکار مناسب دریافت و نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: آموزش و پرورش زیرساخت مناسب برای توسعه موارد بهداشتی را در اختیار دارد و می‎توانیم در مدارس استان اقدامات بهداشتی مناسبی انجام دهیم.

قاسم جان‌بابایی اضافه کرد: انجمن اولیاء و مربیان ظرفیت بسیار مناسبی است که می‎تواند در کاهش دغدغه‌های بهداشتی کمک کار این سازمان باشد و بنده در این مدت تلاش زیادی کردم که انجمن اولیاء دانشجویی را اجرایی کنم که تاکنون موفق نشدم.

فارس