معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به مشکلات اندکی که در تولید مواد غذایی استان وجود دارد، گفت: محصولات کشاورزی مازندران سالم است.

علیرضا یونسی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت استان مازندران در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: محصولات کشاورزی استان سالم است.

وی با اشاره به مشکلات اندکی که در تولید مواد غذایی استان وجود دارد، تصریح کرد: این مشکلات در جوامع پیشرفته نیز وجود دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خاطر نشان کرد: طرح درجه‌بندی مدارس استان به لحاظ رتبه‌بندی دانشگاه علوم پزشکی استان جدی گرفته شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران یادآور شد: در حوزه کمک‌رسانی به ساماندهی بوفه مدارس از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان استفاده شود.

وی در ارتباط با مصرف گندم جوانه‌زده در استان گفت: از ظرفیت کارشناسان برجسته استان در این زمینه استفاده شود و سریع‌تر این گندم‌ها تعیین تکلیف شود.

یونسی درباره کاهش مصرف نمک و افزایش مصرف سبوس در استان افزود: کاهش مصرف نمک مورد استقبال همه مردم قرار می‎گیرد ولی برای افزایش مصرف سبوس باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مردم اطمینان خاطر داشته باشند که تغییر رنگ نان تنها به دلیل استفاده از سبوس است.

وی یادآور شد: افکار عمومی را باید در ارتباط با افزایش مصرف سبوس هوشیار کرد و اطلاعات لازم در این ارتباط در اختیار مردم از طریق رسانه‌ها قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خاطر نشان کرد: در حوزه سورتینگ باید تصمیم درستی اتخاذ شود تا در کنار محصول سالم به کیفیت مرکبات استان خدشه‌ای وارد نشود.

یونسی در پایان گفت: از ظرفیت مسؤولان فنی در سورتینگ‌ها باید استفاده کرد و سورتینگ‌داران ملزم به داشتن مسؤول فنی شوند./ فارس