رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به زنان مجلس دهم توصیه کرد که “مجلس را از غلبه مردانه خارج کنید.”

سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران و عضو شورای سیاستگذاری حزب اسلامی کار با اشاره به دیدار روز شنبه اعضای شورای سیاستگذاری حزب اسلامی کار با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به ایسنا گفت: در این دیدار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از حضور تعداد ۱۷ زن در مجلس استقبال کردند و به نمایندگان زن توصیه کردند که با حضور فعال خود مجلس را از غلبه مردانه خارج کنند.

وی افزود: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نگاه مثبتی به حضور زنان در مجلس شورای اسلامی دارند و تاکید کردند که باید صدای نمایندگان زن در مجلس شنیده شود.

ذوالقدر ادامه داد: در این دیدار که آقای کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار، آقای بادامچی نماینده مردم تهران و آقای سرخو عضو شورای شهر و سایر اعضای شورای سیاستگذاری حزب اسلامی کار حضور داشتند درباره مسائل مهم کشور از جمله موضوع املاک و حقوق‌های نجومی و اصلاح قانون کار بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به طرح مسائل فرهنگی و اجتماعی در این دیدار یادآور شد: یکی از نکات مطروحه در این دیدار درباره صدا و سیما بود که به جای ترویج فرهنگ، تخریب فرهنگی انجام می‌دهد و خشونت را ترویج می‌کند یا این‌که بعضا سریال‌ها و فیلم‌ها با عدالت اجتماعی ناسازگار هستند و با وجود این‌که امام (ره) تاکید داشتند که صدا و سیما باید یک دانشگاه باشد،نه یک بنگاه تجاری، متاسفانه اهداف تجاری بر مسائل فرهنگی غلبه کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس بحث و بررسی درباره وضعیت معیشت کارگران را از دیگر مسائل مورد بحث در این دیدار عنوان و خاطرنشان کرد: تناسب پرداختی‌ها به مشاغل مختلف، وضعیت کارگران زن، رفاه و مسکن و معیشت کارگران نیز از دیگر مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.

ذوالقدر در پایان اظهار کرد: در دیداری که با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی داشتیم ضرورت رسیدگی به وضع جاده‌های کشور نیز به بحث گذاشته شد، چرا که می‌توان با هزینه کمی جلوی تصادفات و تلفات جاده‌ای را گرفت و آمار و کشته‌های این تصادفات را کاهش داد.