فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نوشهر:

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نوشهر گفت: دشمن از علی اصغرها و فکر عاشورایی می‌ترسد.

 ، مرتضی رمضانی در تجمع بزرگ شیرخوارگان این شهرستان که در محل مصلی برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و بیش از 30 شهید مدافع حرم استان مازندران، اظهار کرد: نقش بانوان در جامعه نقش بی‌نظیری است و بانوان باید از حضرت زهرا(س) و به ویژه حضرت زینب(س) الگو بگیرند که نگذاشت ماجرای عاشورا در کربلا بماند و افشاگری کرد و به حکومت یزید آسیب زد.

وی افزود: این الگوی بانوان است که در راه انقلاب اسلامی خوب از آن بهره گرفتند و حتی در دفاع مقدس و امروز دشمنان انقلاب ما همان شمرها و یزیدهای زمانه هستند را ناامید کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نوشهر با بیان اینکه یکی از امتیازات بزرگ جامعه شیعه بر جوامع مسلمانان خاطره عاشورا است، گفت: حادثه بی‌نظیر عاشورا را وقتی ورق می‌زنیم و به آن می‌پردازیم می‌بینیم که چگونه امام حسین(ع) مظلومانه و غریبانه به شهادت رسید و عزیزترین‌های امام حسین(ع) در کربلا جلوی چشم ایشان به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه هدف امام حسین(ع) از حرکت به سمت کربلا با شناخت کامل بود، تصریح کرد: امروز بانوان باید از علی اصغر(ع) شناخت درستی داشته باشند و باید بدانیم امام حسین(ع) چرا حرکت کرد و اگر شناخت درستی از محافل اباعبدالله الحسین(ع) نداشته باشیم نمی‌توانیم از معنویات آن بهره بگیریم.

رمضانی خاطرنشان کرد: شخصیت‌هایی مانند امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) اجازه ندادند ماجرای کربلا در کربلا بماند و باید از حادثه کربلا و عاشورا درس گرفت.

وی بیان کرد: امام حسین(ع) اهل بیت خودش و حتی کودک 6 ماهه‌اش علی اصغر را نیز آورد و دشمن به کودک 6 ماهه هم رحم نکرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نوشهر اظهار کرد: همان دشمنی که آن روز تلاش کرد که معنویت از بین برود، امروز همان شمرها و یزیدهای زمانه در تلاش برای از بین بردن انقلاب اسلامی هستند و بنابراین نباید غفلت کنیم و باید هوشیار و بصیر باشیم.

وی با تأکید بر اینکه دشمن از علی اصغرها و فکر عاشورایی می‌ترسد، اذعان کرد: دشمن از تجمعات مادران و بانوان می‌ترسد زیرا راه علی اصغرها را با ذکر «یا علی(ع)»، «یا زهرا(س)» ،«یا حسین(ع)» و «یا زینب(س)» به فرزندان‌تان نشان می‌دهید و بزرگ می‌کنید وفادار به مکتب عاشورا می‌شوند و دشمن از این می‌ترسد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نوشهر افزود: امام(ره) با فکر عاشورایی فرمود «سربازهای من در گهواره‌ها هستند» و همان‌ها دفاع مقدس را مدیریت کردند و دشمن را شکست دادند و شمرها و یزیدهای زمانه را که آمده بودند سر انقلاب ما را ببرند در مقابل گهواره خوابیدهایی که امام با فکر عاشورایی آنها را بیدار کرد از بین رفتند و نتوانستند سر انقلاب ما را ببرند.

وی بیان کرد: اگر در دفاع مقدس با فکر عاشورایی پیروز شدیم به واسطه نقشی است که مادران ایفا کردند و صبوری کردند و فرزندانشان را برای دفاع از دین و قرآن تشویق کردند و دفاع مقدس ما استمرار حرکت حسین بن علی(ع) شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نوشهر با بیان اینکه درس ما از عاشورا درس آزادگی است و باید بیاموزیم در دفاع از دین و قرآن باید ایستاد و جان داد، گفت: درس ما از عاشورا این است که آسیب‌دیدگی و آسیب‌پذیری دشمن که در ظاهر توانا است ولی امام حسین (ع) در عاشورا به همه درس داد که دشمن هرچقدر هم که توانا باشد اما آسیب‌پذیر است.