فرماندار ساری از شناسایی فرد حمله کننده به یک هیات مذهبی این شهرستان خبر داد و گفت که عامل حمله یکی از اراذل و اوباش منطقه است .

فرماندار ساری از شناسایی فرد حمله کننده به یک هیات مذهبی این شهرستان خبر داد و گفت که عامل حمله یکی از اراذل و اوباش منطقه است .

احمد حسین زادگان بامداد جمعه در گفت و گو با ایرنا نام این فرد را ‘ ع – ر ‘ ذکر کرد و افزود که وی با یک قبضه اسلحه شکاری ساچمه ای فردی به نام ‘ جولایی ‘ را زخمی کرد.

وی انگیزه این حمله را اختلافات شخصی اعلام کرد و گفت : در مورد نوع اختلاف موضوع در دست بررسی است .

فرماندار ساری افزود : در این حمله فقط یک نفر زخمی شده که به بیمارستان انتقال یافته است و هیچ کس دیگری صدمه ندیده است.
حسین زادگان زمان وقوع حمله را ساعت 20 پنجشنبه شب اعلام کرد .

هویت فرد تیرانداز در هیأت علقمه ساری شناسایی شد

سرپرست معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مازندران گفت: هویت فرد تیرانداز در هیأت علقمه ساری شناسایی شد و اقدامات برای دستگیری وی در حال انجام است.

حجت‌الله حاجی‌پور در ارتباط با حادثه تیراندازی در هیأت علقمه ساری، اظهار کرد: ضارب به‌دلیل اختلاف شخصی که با دو نفر در منطقه داشت، وارد هیأت شده و اقدام به تیر‌اندازی به طرف این دو فرد کرده و متواری شد.

وی تصریح کرد: ضارب شناسایی شده و برنامه‌ریزی برای دستگیری این فرد در دستور کار است.

پیش از این شاهدان عینی از حمله مسلحانه به هیات مذهبی علقمه ساری خبر داده و مدعی شده بودند که 2 نفر بر اثر این حمله زخمی شدند.

هیات علقمه در بلوار کشاورز شهر ساری فعالیت دارد. این هیات سال 82 به ثبت رسید.

در همین حال یک شاهد عینی که هنگام حمله در صحنه حضور داشت به خبرنگار ایرنا گفت که حمله در ایستگاه صلواتی صورت گرفته و فرد مضروب به هیات در پخش نذورات از جمله چای کمک می کرد.

وی با تاکید بر این که این حمله هیچ ارتباطی به هیات علقمه نداشته است ، افزود : فرد مضروب هنگام حمله در حال جمع آوری ایستگاه صلواتی بود و جمعیت در داخل خیمه در حال عزاداری بودند .

او ادامه داد : این حادثه برخلاف آنچه که در فضای مجازی منعکس شده مسلحانه به معنایی که مردم در ذهن دارند نبوده و حمله کننده با تفنگ ساچمه ای به پای راست مضروب شلیک کرد و از صحنه گریخت .

این شاهد عینی گفت : افراد حاضر در صحنه بلافاصله فرد مضروب را به بیمارستان رساندند و دقایقی بعد هم موضوع خاتمه و برنامه هیات ادامه یافت .

وی افزود : فرد حمله کننده از اراذل و اوباش بوده و ظاهرا بتازگی از زندان آزاد شده بود .

همچنین سرهنگ حجت الله حاجی زاده صبح روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : حمله کنندگان 2 نفر بودند که نفر دوم هم شناسایی شده و پلیس در تعقیب وی برای دستگیری است .
وی پیش بینی کرد که نفر دوم هم تا ساعاتی دیگر دستگیر شود.
سرهنگ حاجی زاده انگیزه حمله به یکی از اعضای هیات عزاداری علقه ساری را اختلاف شخصی اعلام کرد.
وی گفت که شلیک با اسحله ساچمه ای شکاری بود و مصدوم در حال حاضر در بیمارستان بستری است .
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران گفت که پرونده این 2 متهم پس از دستگیری عامل اصلی برای برخورد قانونی در اختیار دستگاه قضایی قرار می گیرد.
ساعت 20 شب گذشته 2 نفر سوار بر خودروی 206 به یکی از افراد هیات مستقر در ایستگاه صلواتی حاشیه خیابان کشاورز ساری حمله و او را با شلیک از تفنگ ساچمه ای زخمی کردند .
حمله کنندگان بلافاصله با خودرویشان از صحنه فرار کردند اگر چه خودرو با تصویربرداری دوربین های مداربسته مغازه های منطقه و یکی از سرنشینان هم توسط شاهدان عینی شناسایی شد .
مسئولان هیات علقمه پس از این حادثه اعلام کردند که موضوع هیچ ربطی به هیات نداشت و ناشی از اختلاف و خصومت شخصی بود .