مراسم پانزدهمین سالگرد آیت‌الله  ایازی و دو فرزند فاضل ایشان  و همچنین یادواره ۱۰۸ طلبه و روحانی حوزه علمیه رستمکلا با حضور پر شور مردم ولایتمدار، روحانیت، مسئولان استانی و کشوری در مسجد جامع رستمکلا برگزار شد.

1492photo_2016-10-05_12-58-39

 حجت الاسلام محمدجعفر منتظری بعدازظهر چهارشنبه در  این مراسم  گفت: عالمان دینی در جامعه ما از جایگاه بسیار والایی برخوردار هستند که بواسطه وجود این عالمان، شهدای بزرگی تربیت شده اند.

وی با اعلام اینکه جایگاه عالم در جامعه در لسان روایات آمده است، افزود: عالم در جامعه همانند ستاره در آسمان و شمع و جراغی است که کار نور را انجام داده و مسیر عالی زندگی فرد و افراد را روشن می سازند که اگر نوری نباشد اشیاء تشخیص داده نمی شوند و در راههای پر پیچ و خم به بیراهه خواهیم افتاد.

دادستان کل کشور گفت: دین برای تمام زندگی انسان برنامه دارد و لذا باید با مراجعه به عالمان دینی برای زندگی و هدایت زندگی خود، برنامه های مختلف را دریافت و در زندگی بکار بندیم و بدانیم که اسلام و قرآن برای تمام زندگی ما برنامه مدون دارد.

حجت الاسلام منتظری افزود: کسانی که مبانی قرآن را می پذیرند؛ می دانند که دین با عبادات شخصی، ازدواج، اقتصاد، سیاست، ارتباط با داخل و خارج و… سروکار دارد و اگر جامعیت اسلام را بپذیریم، باید به تمام مسائل آن احاطه داشته و بدانیم مساله ولایت فقیه یکی از مسائل مهمی است که در اسلام به آن پرداخته شده است و نمی توان اختیارات ولی فقیه را نادیده گرفت.

وی ادامه داد: عزاداری و شادی هر دو از مسائل مهمی است که در جامعه باید در دستور کار باشد و همانطور که مراسم عزاداری ها بدرستی برگزار می شود، از اعیاد هم به درستی استفاده شود تا فضایی شاد، برای شادی مردم فراهم شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه ما با شادی مردم مخالف نیستیم، یادآور شد:  نظام ما با ارکستری که فعل حرام انجام می دهد، مخالف است؛ چرا که در نظام اسلامی نمی توان مدعی اسلامیت باشیم و زمینه گناه را فراهم کنیم.

حجت الاسلام منتظری گفت: در اسلامی که این همه هزینه دادیم و شهید دادیم نمی توان زمینه گناه را فراهم کرد بلکه باید،حفظ عزت در دستور کار باشد و بدانیم قرآن راهی را برای ما باز کرده است و  باید در چارچوب تعریف شده حرکت کنیم.

دادستان کل کشور همچنین با گرامیداشت ماه محرم و تسلیت به مناسبت این ایام یادآور شد: شهدا و علمای ما درس آموخته مکتب حسینی هستند و شهدای ما با درس آموزی در مکتب علمای دینی که فرهنگ عاشورا را در جامعه نهادینه کردند به این جایگاه رفیع رسیده اند.

حجت الاسلام منتظری افزود: دشمن تلاش دارد با سرمایه گذاری های مختلف، جوانان ما را از اهل بیت(ع) جدا سازد و باید جوانان را با مکتب اولیای دین بیش از پیش آشنا کنیم.

وی گفت: اینکه گفته اند مداد علما افضل بر خون شهدا است، به این دلیل است که مسئولیت مرکب از خون بیشتر است و عالم با قلم، بیان و کتاب می توانند صدها شهید بسازد و این شهدای حوزه علمیه رستمکلا نیز با همین بیان و قلم علمای دین این حوزه علمیه هچون علامه ایازی به میدان های نبرد علیه دشمن رفتند و افتخار و عزت آفرین برای ایران اسلامی شدند که باید در حفظ ارزش های اسلام و نظام همچون علما، شهدا، امام و رهبری بیش از پیش تلاش کرده و تابع ولایت فقیه باشیم.// مهر