بیژن زنگنه گفت: «تمرکز ما به افزایش بازیافت و میدان مشترک است. میدان مشترک یک ثروت است باید از آن استفاده کرد.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیژن زنگنه، وزیر نفت در مراسم امضای HOA شرکت ملی نفت ایران و شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا، گفت:« مفاهیم اصلی قرارداد ابتدا به امضا می رسد و به دنبال آن، قرارداد انجام می شود. برای صرفه جویی در زمان با امضای HOA چارچوب را مشخص کردیم.»

وی افزود:« ما در ایران شرکت E&P نداریم. در این قرارداد ها یکی از مواردی که انتقاد شد ساخت شرکت های E&P بود،متقدان براین باروند که شرکت استخراج و تولید در ایران، شرکت ملی نفت را تضعیف می کند. اما با نداشتن شرکت E&P در واقع درآمد خارجی ها از نفت ایران، بیشتر از خود شرکت های ایرانی می شود. یکی از اهداف ساخت شرکت های E&P ایجاد شرکت های دانش بنیان است که نباید فقط دارای مخزن باشند.»

وی با اشاره به میدان های یاران، مارون و کوپال گفت:« هدف اصلی ما در هر سه میدان، افزایش ضریب بازیافت نفت است.»

زنگنه افزود:«وزارت نفت از همکاری با تمام شرکت هایی که بتوانند با تامین سرمایه و بهره مندی از فناوری های امروزه در افزایش برداشت به صنعت نفت کمک کنند، استقبال می کند.»

وی در ادامه گفت:« تمرکز ما به افزایش بازیافت و میدان مشترک است. میدان مشترک یک ثروت است باید از آن استفاده کرد.»

زنگنه با اشاره مناطق نفت خیز جنوب گفت:«در این منطقه ۶۰ میدان نفتی وجود دارد که در آن هنوز کار نشده است. در سی سال گذشته در کشور برای افزایش بازیافت کاری نکریم و باید برای توسعه کشور به این موضوع توجه بیشتری کنیم.»