«اکنون اصلی‌ترین برنده توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی و اجرای آن سپاه است. سپاه که وظیفه‌اش از سال ۱۹۷۹ میلادی به این سوء گسترش انقلاب بوده است جایگاه خود را تحکیم و تقویت کرده است.»
روزنامه «نیویورک‌پست» که از اصلی منتقدان برجام محسوب می‌شود در مطلبی تند از دولت اوباما به دلیل حصول توافق چگونه توافق‌‌هسته‌ای منجر به تقویت سپاه‌و‌بسیج شد؟‌/انتقاد تند یک‌ روزنامه از دولت‌ اوباماهسته‌ای با ایران به شدت انتقاد کرده است.
به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این روزنامه که به نظر می‌رسد به شدت از دستاوردهای توافق‌ هسته‌ای برای ایران خشمگین است، می‌نویسد: «حتی سرسخت‌ترین حامیان توافق هسته‌ای با ایران نیز گمانه‌زنی در این‌باره که نتیجه دلخواه نبوده را آغاز کرده‌اند. واقعیت آن است که این توافق به قدرت‌گیری بیش‌تر بسیج و سپاه در ایران انجامیده است.
نیویورک‌پست افزوده است: با توجه به گزارشی که «بنیاد دفاع از دموکراسی» اخیرا منتشر کرده است سپاه در حال قدرت‌گیری است… در این گزارش ۴۸ صفحه‌ای آمده است: «اکنون اصلی‌ترین برنده توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی و اجرای آن سپاه است. سپاه که وظیفه‌اش از سال ۱۹۷۹ میلادی به این سوء گسترش انقلاب بوده است جایگاه خود را تحکیم و تقویت کرده است.»
این روزنامه در ادامه نوشته است: «شاخه برون‌مرزی سپاه تحت عنوان سپاه قدس نیز از  لبنان تا یمن و سوریه فعالیت دارد. در خلیج‌فارس نیز قایق‌های تندروی سپاه به مقابله با ناوهای امریکایی می‌پردازند. در ماه ژانویه گذشته نیروهای سپاه ۱۰ ملوان امریکایی که به طور تصادفی وارد آب‌های سرزمینی ایران شده بودند را بازداشت کردند. حوادث پس از آن به رویارویی‌های بیش‌تر میان ایران و امریکا منجر شده است.»
نیویورک‌پست همچنین به فعالیت‌های بسیج اشاره کرده و نوشته است: «این نهاد یکی دیگر از بازوهای سپاه در عرصه داخلی است و پس از برجام تقویت شده است.»