مدیرکل شیلات مازندران گفت: سه هزار و ۵۰۰ تن ماهی از طریق قفس در دریای استان تولید و برداشت می شود.

 حسینعلی رستمی  از پیش بینی پرورش و برداشت سه هزار و ۵۰۰ تن ماهی با بهره گیری از۷۰ قفس در ۵ شهر مازندران در سالجاری خبر داد و با اشاره به سیاست های این اداره کل در خصوص تولید ماهیان خاویاری و پرورشی گفت: سال گذشته مقدار ۶۰۰ تن ماهی  به روش پرورش در قفس در دریای مازندران برداشت شد  که امسال پیش بینی می شود این مقدار به سه هزار و ۵۰۰ تن افزایش یابد.

مدیرکل شیلات مازندران افزود: امسال از ۱۷ مهر ماه فصل صید و صیادی در استان مازندران آغاز شده و پیش بینی می گردد بیش از ۱۰۵ هزار تن انواع ماهی شامل پرورشی و دریایی برداشت شود و این در حالی که در سال ۹۴ مقدار ۹۵ هزار تن ماهی از دریا برداشت شده و شاهد افزایش ۲۰ درصدی صید در سال جاری خواهیم بود.

حسین علی رستمی تصریح کرد: در سال ۹۵ تعداد ۷۸ میلیون قطعه بچه ماهی شامل کپور و سفید به روش طبیعی و مصنوعی تکثیر و در دریا رها سازی شد.

مدیرکل شیلات مازندران اظهار داشت : با توجه به سیاست های دولت در سال اقتصاد مقاومتی مبنی بر افزایش توان برداشت از دریا در حوزه صید و صیادی امسال ۷۰ قفس پرورش ماهی در پنج شهر نوشهر ، تنکابن ، جویبار، بابلسر ، کلارآباد با ظرفیت تولید ۳۵۰۰ تن ماهی قزل آلا دایر و فعال است.

مدیرکل شیلات مازندران در پایان اشاره کرد: در طول ۲۲۰ کیلومتر نوار ساحلی استان مازندران تعداد ۵۴ شرکت تعاونی پره ماهیگیری با ظرفیت اشتغال ۴۴۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند. باشگاه خبرنگاران