رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی مازندران خبر داد

به گزارش ونگ وا، ذبیح‌الله پهلوانی ظهر امروز در همایش فرماندهان و رؤسای کلانتری و پاسگاه‌ها با بخشداران، دهیاران و شوراها با مؤسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی به‌ منظور ارتقای امنیت اجتماعی که در سالن الغدیر فرماندهی انتظامی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد فضای معنوی، امنیت مردم و حفظ ارزش‌های دینی باید در ماه محرم اولویت فعالیت‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در ماه محرم فلسفه قیام عاشورا، تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، بازسازی اخلاق و ترویج معنویت از مهم‌ترین موارد قابل توجه در این ماه است، افزود: ارتباط مسؤولان اجرایی استان با رسانه‌های ارتباط جمعی می‌تواند ارزش‌های دینی را جایگزین مدگرایی و سکولار کند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی مازندران، گفت: نیروی انتظامی باید تلاش کند تا محافل عزاداری حسینی به شرایط مطلوبی در سطح استان برگزار شود.

این مسؤول با تأکید براینکه تریبون‌های مختلف استان به سمت ترویج مشارکت مردمی با پلیس به‌منظور پیشگیری، کاهش جرائم و کاهش ترافیک هدایت شود، افزود: دشمن تلاش می‌کند تا جوانان از محافل معنوی فاصله بگیرند این ترفند دشمن ضربه مهلکی به نظام اسلامی است.

پهلوانی توسعه و مشارکت مردمی را در ایجاد امنیت موثر دانست و تصریح کرد: مشارکت مردم با پلیس سبب نوآوری و ایجاد امنیت و انضباط اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس بحث آموزش، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی را در کاهش جرائم جدی گرفته است، ادامه داد: پلیس باید بیگانگی اجتماعی را کاهش دهد پلیس جامعه محور خواهان وحدت ملی در نظام و انضباط اجتماعی است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی مازندران تصریح کرد: پلیس جامعه محور با تعامل و مشارکت سرمایه اجتماعی به این نتیجه رسید که پیشگیری از جرائم هزینه کمتری را در مقابل کشف و برخورد با جرائم دارد.

این مسؤول با بیان اینکه انسان تنها موجودی است که به هم‌نوع خود دروغ می‌گوید، خاطرنشان کرد: در ماه محرم نباید نارضایتی در بین مردم جامعه ایجاد شود لازم است حرف‌ها با عمل یکی باشد.

پهلوانی وجود علامت در تکایا را دوری و جلب توجه جوانان از اصل ارزش‌های ماه محرم دانست و گفت: دشمن می‌خواهد وفاداری جوانان را از ارزش‌های دینی کم کند.

وی به رعایت حجاب اسلامی از سوی زنان و مردان تاکید کرد و افزود: پلیس انتظامی در مقابل بداخلاقی‌ها نترسد بلکه باید ایستادگی و مقاومت کند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی مازندران، انتظارات پلیس در ماه محرم را همکاری بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، شوراها، هیات‌های مذهبی و مداحان دانست و افزود: همیاران محرم با لباس مشخص در هیأت‌های عزاداری فعالیت‌ می‌کنند تا نظم و انضباط اجتماعی در استان برقرار شود.

این مسؤول با تأکید براینکه به جای برپایی داربست و چادر در مناطق مختلف جوانان به سمت تکایا، حسینیه‌ها و مساجد سوق داده شود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از طریق همین مساجد به پیروزی رسید.

پهلوانی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی مردم به سه دسته تقسیم شدند برخی افراد که از خود اراده ندارند و به هر جا بادی بوزد حرکت می‌کنند، افزود: برخی از افراد مانند آهن هستند که با تغییرات جوی زنگ می‌زنند برخی دیگر مانند طلا هستند که در هر شرایط عیار خود را حفظ می‌کنند دسته سوم مانند شهدا هستند که باید الگوی ما قرار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه در ماه محرم فلسفه امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه دلسوختگان نظام اسلامی قرار گیرد، گفت: مازندران در 6 ماه نخست امسال با کاهش 5 درصدی جرم مواجه بود.

به گزارش فارس، نیروی انتظامی مازندران 600 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

فارس