مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه سیاست‌ها بر این است که از حمل علم و شمائل حمایت نشود، گفت: نباید از مراسم‌های عزاداری محرم بهره‌برداری سیاسی کنیم.

 حجت‌الاسلام ناصر شکریان  در جلسه شورای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که در دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در مازندران برگزار شد، اظهار کرد: شعارمان این است که هیچ حسینیه‌ای بدون مبلغ نباشد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلی بر این است که از حمل علم و شمائل حمایت نشود و باید در این مورد ارشادی خواسته شود، افزود: عزاداری‌ها باید در حسینیه‌ها انجام شود و نصب چادر در معابر مشکلات خاص خود را دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران عدم استفاده سیاسی و جناحی از مراسم‌های محرم را خواستار شد و ادامه داد: مراسم‌ها باید پاک باشد و نباید از مراسم‌ها بهره‌برداری سیاسی شود.

این مسؤول با اشاره به به‌کارگیری آلات موسیقی در عزاداری‌ها، یادآور شد: مراسم‌های عزاداری باید سنتی و صاف و پاک باقی بماند، در بعضی مواقع زمان عزاداری‌ها تا پاسی از شب می‌رسد که صدای بلندگوها ایجاد مزاحمت می‌کند.

شکریان با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا نماز ظهر عاشورا با عظمت برگزار شود، خاطرنشان کرد: باید مراقب خرافات و انحرافات که برخی از جریانات مانند جریانات تشیع انگلیسی دارند باشیم.

وی با اشاره به انحراف از نوع عزاداری در بعضی از خانم‌ها که با آرایش عزاداری می‌کنند، گفت: این نوع آرایش در عزاداری فضا را آلوده می‌کند و از نیروی انتظامی خواسته شد تا تذکر لسانی داده شود. فارس