مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران مطرح کرد

 مریم جمشیدی  در جشنواره نقاشی کودکان در حوزه دفاع مقدس که در موسسه خیریه غنچه‌های گل یاس برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره در راستای آشنایی کودکان با مفهوم دفاع مقدس برگزار شده است.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس خاطر نشان کرد: جشنواره نقاشی کودکان با این موضوع برای ایجاد شادی و نشاط و نزدیک شدن کودکان به صورت عینی، زنده و شاد و به زبان خود آنان با دفاع مقدس است.

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران با بیان اینکه این برنامه به صورت پایلوت در شهرستان ساری برگزار شده است، تاکید کرد: برگزاری این جشنواره با هدف مشترک برای قرار گرفتن کودکان در کنار هم برای تکرار مفهوم همدلی است.

جمشیدی با اظهار اینکه توسعه پروسه چند عاملی است که باید همه جوانب را در نظر گرفت، یادآور شد: نمی‌توان انتظار داشت کودکان محیط های مثبت و سازنده را تجربه نکنند و شادی مثبت اجتماعی را نبینند اما رفتارهای بهنجار اجتماعی را داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران با بیان اینکه باید در کنار آموزش‌های رسمی که نهادهای دولتی ارائه می‌دهند برنامه‌های شاد هم برای کودکان در نظر گرفته شود، تصریح کرد: جای برنامه‌های شاد و زیرساختی و تاثیرگذار برای اذهان کودکان خالی است و باید از ظرفیت‌های همه دستگاه‌ها برای تحقق این امر استفاده شود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های موسسات خیریه افزود: برنامه‌ریزی این جشنواره اواخر شهریور ماه سال جاری انجام و امروز با همکاری بهزیستی و کانون پرورش فکری مازندران انجام شده است.

جمشیدی در پایان گفت: برنامه جشنواره کودک بعد از محرم و صفر با حضور دکتر الوند رئیس کنوانسیون کودک در مازندران برگزار می‌شود. فارس