روز گذشته روزنامه امریکایی «نیویورک‌تایمز» گزارش کرد که احتمالا ترامپ با استفاده از قوانین مالیاتی امریکا که به نفع سرمایه‌گذاران پولدار است ۱۸ سال از پرداخت مالیات بر درآمد خودداری کرده است.
 بحث داغ بر سر پرسش هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها از دونالد ترامپ در این باره که چرا ترامپ اظهارنامه‌های مالیاتی‌اش را به صورت علنی و شفاف منتشر نمی‌کند به دامنه‌دارترین موضوع در مناظره اخیر میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امریکا تبدیل شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ ترامپ به کلینتون پاسخ داد که هر زمانی تو ایمیل‌های شخصی‌ای که با استفاده از حساب دولتی ارسال کرده‌ای را منتشر کنی من هم میزان مالیات پرداختی‌ام را اعلام می‌کنم. کلینتون استدلال کرد که یا ترامپ درباره میزان دارایی‌های خود دروغ می‌گوید و یا درباره میزان کمکی که مدعی است به موسسات خیریه ارئه داده حقیقت را نگفته است.
رسوایی‌تازه برای ترامپ پس از یک‌افشاگری/بمبی‌سیاسی دمکرات‌ها علیه جمهوری‌خواهان
موضوع اما به این‌جا ختم نشد تا این که روز گذشته روزنامه امریکایی «نیویورک‌تایمز» گزارش کرد که احتمالا ترامپ با استفاده از قوانین مالیاتی امریکا که به نفع سرمایه‌گذاران پولدار است ۱۸ سال از پرداخت مالیات بر درآمد خودداری کرده است.
در این گزارش با استناد به اظهارنامه‌های مالیات بر درآمد ترامپ در سال ۱۹۹۵ میلادی نشان می‌دهد که او در آن زمان اعلام ضرری ۹۱۶ میلیون دلاری کرده بود تا با استفاده از این ضرر و خسارت از پرداخت مالیات بردرآمد معاف شود.
رسوایی‌تازه برای ترامپ پس از یک‌افشاگری/بمبی‌سیاسی دمکرات‌ها علیه جمهوری‌خواهان
طبق این گزارش، این خسارت هنگفت که ترامپ در سال 1995 گزارش کرده است ظاهراً مربوط به اثرات باقی‌مانده از دهه 1990 است که در آن زمان آژانس املاک و امپراتوری کازینو او متزلزل شد و تقریباً سقوط کرد.
روزنامه «نیویورک تایمز» اشاره کرده که ترامپ توانسته سالیان به مدت تقریبا دو دهه ۵۰ میلیون دلار کسب کند اما مالیات بر درآمدی در آن زمان پرداخت نکند.
«جوئل روزنبرگ» استاد دانشگاه نیویورک اشاره می‌کند که ترامپ قطع به یقین توانسته از اعلام ضرر مالی در اوایل دهه ۹۰ میلادی به نفع خود استفاده کند. ترامپ درباره این اسناد نظری نداده است. کارزار انتخاباتی ترامپ اما با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که او بازرگانی با مهارت‌های بالاست که توانسته بدون پرداخت مالیات بیش‌تر میزان قانونی فعالیت‌های تجاری‌اش را رونق دهد. در این بیانیه آمده است که ترامپ صدها میلیون دلار مالیات برای خرید و فروش املاکش را پرداخت کرده است و علاوه‌برآن در زمینه پرداخت مالیات کارکنان و مالیات فدرال نیز خوش حساب بوده است.
«مارک ای کازووتیز» وکیل ترامپ نیز با ارسال ایمیلی برای نیویورک تایمز اقدام این روزنامه را غیر‌قانونی خوانده اشاره کرده که آن روزنامه حق افشای اظهارنامه مالیاتی ترامپ را نداشته و تاکید کرده که اقدامات قانونی و حقوقی از سوی ترامپ علیه آن روزنامه صورت خواهد گرفت.
شبکه خبری «سی ان ان» نیز از انتشار این گزارش توسط نیویورک‌تایمز روزنامه نزدیک به دموکرات‌ها آن هم کمتر از چند هفته باقی مانده به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا به عنوان «سورپرایز اکتبر» یاد کرده است. این شبکه خبری اشاره کرده که این گزارش بمبی سیاسی در عرصه رقابت‌های میان جمهوری‌خواهان و دمکرات‌ها خواهد بود.
این شبکه خبری اشاره می‌کند که در نظرسنجی‌ای صورت‌گرفته در ماه گذشته توسط دانشگاه مون ماوث مشخص شد که ۶۲ درصد از پاسخ‌دهندگان موضوعات مرتبط با سوابق مالیاتی نامزدها برای شان حائز اهمیت است در نتیجه این موضوع می‌تواند به ضرر ترامپ تمام شود.
این شبکه خبری در ادامه اشاره می‌کند از آنجایی که حزب جمهوریخواه به طور سنتی به نفع ثروتمندان بوده و حافظ منافع آنان است در آخرین انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز اتفاق مشابهی روی داد. این شبکه خبری می‌نویسد: «در آن سال میت رامنی نامزد جمهوریخواهان از انتشار اظهارنامه مالیاتی خود سرباز می‌زد. تصمیم نهایی رامنی در این باره به او صدمه زد و مشخص شد که او تنها ۱۴ درصد از مالیات بر درآمد خود را پرداخت کرده است. این موضوع به نفع اوباما تمام شد».