رئیس کل دادگستری مازندران بر لزوم پرهیز از بدعت ها و خرافات در ایام ماه محرم تاکید کرد و با تذکر اینکه از ریا و خودنمایی در مراسم سوگواری و عزاداری امام حسین(ع) پرهیز شود ، افزود: حضور در مجالس و محافل عزاداری برای رضای خدا باشد زیرا تمامی مشکلات  عصر ما دروغگویی است چه دروغ عملی و چه حرفی.

 حجت الاسلام تقوی فرد بعدازظهر شنبه در همایش طلایه داران امر به معروف، پلیس و همیاران محرم مازندران که در سالن اهل بیت ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل، اظهار کرد: تنها جماعت و موجودی که برای هم مشکل ایجاد می کنند و به هم دروغ می گویند اما به وجود آنکه  انسانها پیشرفته ترین موجود در بین سایر موجودات هستند ولی  به جماعت خود هم رحم نمی کنند.

وی افزود: انسان به عنوان  موجودی عاقل حتی برای محیط اطراف خود همچون طبیعت و محیط زیست و موجودات آن صدمه وارد می کند لذا  خداوند اولین آمر به معروف و ناهی از منکر برای انسان بوده است  و پس از آن رسولان و ائمه معصومین را برای هدایت بشر فرستاد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران،  در ادامه با ابراز اینکه حتی انسانها با رسولان و ائمه  که تابلوی هدایت بشر را بودند به مبارزه بر خاستند ، با اظهار اینکه دنیای امروز  ما به مراتب بدتر از دنیای عصر امام حسین (ع) است،  خطاب به متولیان  حوزه امر به معروف و نهی از منکر حاضر در همایش گفت: قدر و  اهمیت جایگاه  خود را بدانید ، زیرا  شما  نوری در ظلمات این روز گار هستید که  به امر خطیری موظف هستید و جاپای انبیاء و ائمه گذاشته اید.

وی با تاکید ویژه بر اینکه در همه مشاغل، از کشاورزی گرفته تا کارمندی، معلمی، قضاوت و …از دروغگویی و سهل انگاری در مسئولیت و غش در کار پرهیز شود که مصداقی از دروغگویی است، تصریح کرد: قطع به یقین با رواج این ویژگی غیر اخلاقی زندگی ها به سختی و تنگی  می افتد.

رئیس کل دادگستری مازندران با تذکر اینکه از ریا و خودنمایی در مراسم سوگواری و عزاداری امام حسین(ع) پرهیز شود ، افزود: حضور در مجالس و محافل عزاداری برای رضای خدا باشد زیرا تمامی مشکلات  عصر ما دروغگویی است چه دروغ عملی و چه حرفی.

تقوی فرد، ادامه داد: کلیه مشکلات جهانی از دروغگویی از نوع ادعای های دروغین، ادعای مسلمانی عربستان، ادعای مسلمانی داعش، ادعای حقوق بشری قدرت های استکباری نشات گرفته است.

وی بار دیگر به فرا رسیدن ایام سوگواری آقا اباعبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و گفت: لازم است مسلمانان در این ایام از هرگونه رفتار و عملی ریشه در  خرافه و بدعت دارد،  پرهیز کنند .

این مسئول، با موضوع بدحجابی و بی حجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: افراد بدحجاب هم دروغ می گویند زیرا تظاهر می کنند که روسری بر سر دارند ولی اینگونه نیست و امروز حجاب به معضل اجتماعی تبدیل شده است.

تقوی فرد، در ادامه صداقت را بهترین معروف و دروغگویی را بزرگترین نهی عنوان کرد و افزود: همه توفیق ها و پاداش های در اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و اگر آمر به معروف در این راه جان خود را از دست دهد جایگاه انبیاء را دارد و  گویی در مسیر آنها قدم گذاشته است.