مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: گردشگری دریایی بین شهری در مازندران به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گزارش ایسنا، «سیاوش رضوانی» در آئین روز جهانی دریانوردی که در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی نوشهر برگزار شد با اشاره به اهمیت صنعت دریانوردی در دنیا، اظهار کرد: در کشور ما 90 درصد جابجایی کالا از طریق دریا  انجام می‌شود که این رقم در دیگر کشورها به 80 درصد می‌رسد.

وی با بیان این‌که صنعت دریانوردی در کنار این‌که بسیار متنوع است، صنعت کارآفرینی نیز هست، گفت: کشتی‌سازی یکی از صنایع مرتبط با دریا است که بسیار مهم است و در اشتغالزایی نیز نقش مهمی ایفا می‌کند و تیپ کار آن با هوا و فضا متفاوت است و از این نظر کشور ما به پیشرفت‌های خوبی دست یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران از واگذاری بخشی از فعالیت‌های بنادر کشور از دهه 70 به بخش خصوصی خبر داد و افزود: در گذشته مدیریت به‌صورت سنتی بود و هم‌اکنون همانند کشورهای توسعه‌یافته بخشی از فعالیت‌ها نظیر راهوری یدک‌کش‌ها و ساخت انبارها  به بخش خصوصی واگذار می‌شود که رشد خوبی هم داشته است و بنادر بزرگ کشور اعم از شهید رجایی، امام خمینی، بوشهر و چابهار به نوعی با توجه به وسعتی که دارند بخشی از فعالیت‌ها را به بخش خصوصی واگذار کردند.

رضوانی با اشاره به توسعه بسیار خوب در بنادر مازندران، تصریح کرد: امسال در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در بخش‌های سیلو و انبار 55 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد، هم‌چنین در بخش روغن و نفت نیز سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی افزود: بخش گردشگری فرامنطقه‌ای فعال و بخش گردشگری منطقه‌ای هم راه‌اندازی شد و این می‌تواند به رونق اقتصادی منطقه کمک قابل توجهی کند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران خاطرنشان کرد: بخش گردشگری بین شهری به عهده بخش خصوصی گذاشته می‌شود اما فرامنطقه را خود اداره‌کل بنادر به عهده می‌گیرد که این امر ارزش افزوده خوبی را برای شهر به همراه دارد و نشان‌دهنده ایمنی بندر است.

به گزارش ایسنا، فرماندار نوشهر نیز در این آیین با بیان اینکه صنعت دریایی از صنایع بسیار مهم دنیا و کشور است، اظهار کرد: در عرصه بین المللی فعالیت های چشم گیری در زمینه این صنعت مهم انجام می شود.

علی شادمان افزود: کشورهایی که به دریا راه ندارند برای توسعه دچار مشکلاتی هستند زیرا دریا سهل الوصول ترین راه توسعه و پیشرفت کشورها است.

وی به خصوصیات و ویژگی های خاص بندر نوشهر در بین بنادر استان و منطقه پرداخت و گفت: بهترین موقعیت توریست پذیری، طبیعت بسیار زیبا و وجود فرودگاه از امتیازات این بندر است که شاید کمتر بندری این ویژگی ها را داشته باشد.

فرماندار نوشهر خاطر نشان کرد: در تعطیلات تابستان 4 میلیون و 300 هزار اقامت شب در نوشهر داشتیم و از ابتدای سال نیز 45 هزار مسافر خارجی از طریق فرودگاه نوشهر وارد این شهر شدند که نشان دهنده موقعیت بسیار مناسب این شهرستان برای سرمایه گذاری و تجارت در بندر نوشهر است.

شادمان تاکید کرد: با برنامه ریزی و مدیریت صحیح می توان بندر نوشهر را به جایگاه اصلی خود رساند.