مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی نژاد و ۵۷ شهید فراش محله بهشهر پنج شنبه شب در مسجد صاحب الزمان (عج) منطقه فراش محله بهشهر برگزار شد.

 حاج حسین کاجی، از راویان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در این مراسم گفت: برگزاری یادواره شهدا، در مقابله با تهاجم و همجه های فرهنگی دشمن بسیار مؤثر و تأثیر گذار است که باید پویایی جامعه با این یادواره‌ها حفظ شود.

وی افزود: پویایی جامعه در گرو زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا است برگزاری این یادواره‌ها در واقع بهترین راه و مسیر برای ترویج فرهنگ شهادت است.

کاجی با بیان اینکه اقتدار و عظمت ما در گرو شهدا، ایثار و شهامت آنان و ایستادگی خانواده‌های شهدا در طول انقلاب و بعد داز ان است که باید قدردان ایستادگی خانواده‌ها شهدا بعد از شهدا باشیم، ادامه داد: ولایتمداری را که از دغدغه‌های مهم شهدا بوده است در دستور کار خود قرار دهیم.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: ایرانیان مطیع امر ولی فقیه بوده و هستند و با همین تبعیت در جبهه‌ها حاضر شدند، جانانه دفاع کردند و به شهادت رسیدند و اکنون الگوی جوانان این مرز و بوم برای دفاع از حرم و حریم هستند.

وی گفت: برگزاری یادواره شهدا، بیان دفاع مقدس رزمندگان ما در هشت سال آتش و خمپاره و زخمی و ماندن است و هشت سال جنگ یعنی بیش از صدهاعملیات کوچک و بزرگ و اینکه شبانه روز در مقابل دشمن ایستادن و مبارزه کردند.

کاجی با بیان اینکه شرایط بسیار سختی در جنگ هشت ساله بر کشور و در میدان جنگ حاکم بود و فرزندان ما با دستان خالی در برابر دشمنان ایستادند و مبارزه کردند، یادآور شد: یادواره امشب مرور خاطرات جنگی است تا آنانی که جنگ نابرابر هشت ساله را ندیدند، بدانند ما چه کردیم و بدانند که شهدای ما آل علی هستند که موجب بزرگی و عزت ایران اسلامی شدند.

وی همچنین با بیان اینکه تاریخ درخشان روحانیت گواه بر این است که علما و روحانیت در ابعاد مختلف نقش آفرینی کرده‌اند، گفت: یادواره امشب همچنین زمان مناسبی برای بازخوانی دوباره زندگی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آیت الله هاشمی نژاد در مبارزه با طاغوت و دفاع از ولایت فقیه است.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: امشب صحبت از شخصیت و مردی است که پدر دلسوز مردم بود و امام او را جوانمرد نامید و ارتباط مراد و مریدی را در این شهید و امام راحل وجود دارد که باید بازخوانی کنیم.

کاجی افزود: هاشمی نژاد شخصیت برجسته ای است که گفته‌ها، نوشته‌ها و مبارزات این شهید باید بازخوانی کنند و باید قصه این شهید را برای جوانان بگوییم و بخوانیم تا احساس غرور کنند.

وی گفت: شهدای مبارزه با داعش و تکفیری و شهدای مدافع حرم ما هم با الگوگرفتن از این شهدا و در ادامه راه شهدای هشت سال دفاع مقدس در این راه گام نهادند و بعد از خوزستان، استان مازندران بیشترین شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است و هنوز ۱۵ تن از شهدای ما گمنام هستند.

وی افزود: یادواره شهدا مظهر تجلی قدرت شهدا است، شهدایی که از تمام تمایلات دنیایی خود گشذتند تا امروز در عزت و عظمت باشیم و لذا باید نسل جوان با علما، ولایت، شهدا، زندگی و ایثار آنان آشنا شوند تا نسلی انقلابی و قرآنی تربیت شوند.

شهید آیت الله سید عبدالکریم هاشمی نژاد، این عالم، نویسنده و از روحانیون مبارز در سال ۱۳۱۱ هجری شمسی در بهشهر مازندران به دنیا آمد و با تلمذ در خدمت اساتید مختلف در حوزه‌های علمیه، از مبارزین راسخ در برابر توطئه‌های رژیم شاهنشاهی بود و در هفتم مهرماه ۱۳۶۰ هدف نارنجک منافق کوردل قرار گرفت و به شهادت رسید.// مهر