امام جمعه نکا گفت: شهدا، مصداق بارز ادامه‌دهندگان راه خدا هستند که در راه مستقیم گام نهادند و برای ایران اسلامی عزت‌آفرینی کردند.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی، پنج‌شنبه‌شب در یادواره 10 تن از شهدای ترک‌محله (کوی شهدا) نکا، اظهار کرد: صراط مستقیم بسیار مهم است که راه انبیاء، صدیقین و راه شهدا است که باید در این مسیر گام برداریم و ارزش‌های انقلابی، جهادی و شهدا باید حفظ و به آن عمل شود.

وی افزود: راه خدا راه رستگاری و سعادت است که با قرار گرفتن در این مسیر، باید دیگران را هم ترغیب و تشویق به قرار گرفتن در این راه کنیم و در مقابل راه کج و شیطان که پایانش جهنم است، ایستادگی کرده و ضمن منع خود، دیگران را هم از قرار گرفتن در راه شیطان منع و نهی از منکر کنیم.

امام جمعه نکا با بیان اینکه گناه نباید در ملاء عام انجام شود، ادامه داد: راه شیطان راه ناراستی و کجی‌ها است و نباید با انجام گناه، دیگران را به راه بد، تشویق کرد که در این راستا، روزه‌خواری، بدحجابی و منکرات از مصادیق کارهای بد در جامعه است که با انجام این امور در واقع دیگران را هم ترغیب به انجام عمل زشت و بد می‌کنید و باید از آن دوری شود.

محمدی‌لائینی گفت: خواسته دشمن آن است که جوانان ما آلوده به مواد مخدر شوند، اهل مسجد و نماز نباشند و توطئه‌ها و هجمه‌های مختلف آنان این است که یا اهل نماز نباشند و یا اگر نمازخوان شدند، اهل مسجد و پایگاه مقاومت نباشند و به نوعی افراد را درجه‌بندی می‌کنند.

وی با بیان اینکه شعار استکبارستیزی مهم است و دین بدون سیاست معنا ندارد، خاطر نشان کرد: آنانی که می‌گویند مسلمان باید تنها در دعا و نماز خلاصه شود و نباید به‌دنبال حذف آمریکا بوده و وارد سیاست شود،  در واقع می‌خواهند اسلام آمریکایی را پیاده کنند.

امام جمعه نکا همچنین ادامه داد: آنانی که تنها شعار دین می‌دهند و بر این معتقدند که به مسجد برسید و سیاست را وارد دین نکنید و اسلام بدون سیاست و بدون شهادت و جهاد این مسائل را در سر می‌پرورانند، در واقع دنباله‌رو سیاست‌های آمریکایی هستند.

محمدی‌لائینی گفت: مسلمان بی‌خطر برای آمریکا مهم و محترم است و از چنین مسلمانی دفاع می‌کند چرا که چنین مسلمانی کاری به کار فعالیت‌ها و برنامه‌های ضد انسانی آمریکا ندارد.

وی ادامه داد: فسق و گناه، اسلام آمریکایی، ترویج مسیحیت و … از برنامه‌های مختلف دشمنان است و دشمن با ترویج مسیحیت، وهابیت و … به‌دنبال ترویج اسلام امریکایی و دین بدون سیاست است در حالی که راه اهل بیت (ع)، راه درست است و راه قرآن، امام زمان و شهدا و راه صدیقان برای ما و سربلندی و سعادت، مهم است.

امام جمعه نکا با اشاره به اینکه شهدا با انتخاب ولایت و در مسیر ولی فقیه قرار گرفتن، زندگی عزتمندان برای خود انتخاب کردند، یادآور شد: خروجی یادواره شهدا باید راهی باشد که شهدا انتخاب کردند که این راه، شامل راه تقوا، خدا، صداقت، طهارت، خدمت به خلق، حلال‌‌خوری و انصاف است تا با دوری از راه شیطان، راه سعادت و سلامت را انتخاب کنیم.

محمدی‌لائینی گفت: امروز دشمن با ترفندهای مختلف در زمینه ماهواره، فضاهای مجازی و رواج بدحجابی، بی‌بندوباری، کانون خانواده و جوانان و نوجوانان را نشانه رفته است که باید با قرار دادن فرزندان‌مان در مسیر شهدا، آنان را بیمه کرده و زندگی اهل بیتی و شهدا برای آنان مهیا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه خانواده‌ها، اسامی اهل بیتی برای فرزندان خود انتخاب کنند، ادامه داد: راه اهل بیت (ع)، را تشخیص حق از باطل است و فکر و سیره اهل بیتی و اخلاق، عبادت و راه خوب، خیرات و برکات فراوانی را نصیب حال آنان می‌کند و آنان را از گناهان و خطاها در امان نگه می‌دارد.

امام جمعه نکا در پایان گفت: شهدای مدافعان حرم با الگو گرفتن از شهدای دفاع مقدس، در این راه گام نهادند و این شهدای دفاع مقدس ما هم از شهدای دشت کربلا و امام حسین (ع) الگو گرفتند و این مسیر باید تا انقلاب امام زمان (عج) ادامه داشته و فرزندانی اهل بیتی و ولایی برای دفاع از اسلام و انقلاب تربیت شوند. فارس